Evento de invierno de Rail Nation 2021

Querida comunidad,

 

¡Vuelve el evento de invierno, y con él, interesantes desafíos con, por supuesto, un montón de pequeñas recompensas!

¿No sabes qué es el evento de invierno? Puedes saber más sobre él AQUÍ, y también en la explicación en el juego.

El evento de invierno estará activo entre el 10 y el 21 de diciembre. Puedes encontrar una lista completa de todos los mundos de juego que participan AQUÍ.

Ten en cuenta que los mundos de juego Master 4 no tendrán el evento de invierno.

 

Ahora puedes revisar tus diamantes y tu clasificación en la nueva página de clasificación de diamantes en el lobby:

 

Nota: El año pasado, tuvimos un paquete de eventos de invierno en la tienda, que vendía una pequeña cantidad de recursos de invierno. Este año, ese paquete no estará disponible.

 

¿Te apetece algo más?

Para mejorar aún más el evento de invierno de este año, únete a Discord entre el 16 y el 18 de diciembre para un minievento súper divertido: El país de las maravillas invernales de Frosty. Sabemos que la tienda de regalos de Lucy os encantó y que habéis pedido que los minijuegos vuelvan. Somos conscientes de ello y por eso hemos preparado una sorpresa para todos vosotros para poder chatear y jugar con otros miembros de la comunidad. Únete al servidor de Discord ya!

 

¡Toma algo caliente y abrígate bien!

 

El equipo de Rail Nation

Hoja de ruta móvil

 

Queridos jugadores:

 

En junio de 2021 os anunciamos que pararíamos todo el desarrollo de contenido y del cuidado del producto para centrarnos en el desarrollo móvil. Comprensiblemente, esto ha causado cierta frustración entre la comunidad de Rail Nation, con muchas personas que quieren respuestas debido a la falta de información compartida o con la sensación de que se les mantiene en la oscuridad. Por esta razón, os pedimos disculpas y haremos todo lo posible para manteneros informados más a menudo, empezando con esta comunicación.

 

Esta publicación tiene como objetivo brindaros a vosotros, los jugadores, más transparencia sobre los motivos del retraso, sobre el motivo por el que debemos centrarnos en los dispositivos móviles y, lo que es más importante, cuándo estará lista la nueva aplicación para Rail Nation.

 

¿Por qué tarda tanto?

 

En primer lugar, la forma en que desarrollamos originalmente la aplicación Rail Nation era perfecta para su época, pero ahora está muy desactualizada según los estándares actuales de la industria. Por ello, los proveedores de servicios que usamos como Google o Apple Store, pronto dejarán de proveer el soporte para esa tecnología, ya que estos proveedores están cambiando a paquetes de aplicaciones. Esto significa que la aplicación tiene que volver a codificarse por completo para soportar la nueva aplicación de cliente. Nuestro cliente actual se basa en el código Flash antiguo y, para cumplir con la nueva tecnología de paquetes de aplicaciones, debemos pasar a HAXE Mobile.

 

En segundo lugar, existe cierta presión en el tiempo y en los recursos. En este momento, solo tenemos un miembro del equipo de Rail Nation con dedicación exclusiva responsable de volver a codificar el juego entero. Sin embargo, contamos con tres desarrolladores (no para la app móvil) que brindan soporte siempre que sea posible. Cuando no están colaborando con el equipo móvil, estos tres desarrolladores trabajan continuamente en el control de calidad, el mantenimiento del servidor y la implementación de escenarios. A principios de año, teníamos tres desarrolladores móviles dedicados que respaldaban la aplicación móvil. Lamentablemente, durante el curso de este año hemos visto este número reducido a uno. Si además se suma el factor añadido de que contratar desarrolladores con las habilidades para trabajar en HAXE Mobile ha demostrado ser casi imposible, podéis imaginaros porqué todo está tomando tanto tiempo Tal como está la situación actualmente, dependemos de este desarrollador no solo para trabajar en esta codificación, sino también para continuar manteniendo la aplicación móvil actual con todas las correcciones y actualizaciones que necesitamos implementar.

 

Por último, Google y sus recientes restricciones nos han causado retrasos importantes. Google quiere rediseñar la forma cómo se alojan sus aplicaciones en la Google Play Store. Por desgracia para nosotros, el cliente que actualmente usa Rail Nation no será compatible con el nuevo diseño planeado por Google. Esto nos da un marco de tiempo mucho más corto para ocuparnos de las actualizaciones que Rail Nation necesita, de ahí nuestra declaración anterior sobre la necesidad de cambiar los recursos para hacerlo a tiempo.

 

A pesar de haber descrito las razones de las demoras, podemos decir con confianza que el desarrollo sigue su curso según lo programado y que estamos haciendo progresos muy importantes. Aún así, Rail Nation debe adaptarse y progresar a tecnologías y procesos más modernos. Seguiremos trabajando para daros a vosotros, los jugadores, la mejor experiencia posible.

 

Con esta aclaración sobre la situación, esperamos haber aportado la tan importante transparencia y comprensión necesarias que vosotros, los jugadores, queríais. Ahora, vayamos a por qué necesitamos centrarnos en el desarrollo móvil en primer lugar.

 

¿Por qué tenemos que centrarnos en el desarrollo móvil?

 

En pocas palabras, nuestra tecnología está envejeciendo y Rail Nation tiene que adaptarse. En el tercer trimestre de 2022, Google y Android ya no seguirán soportando lo que tenemos en este momento. Así que, hay un pequeño margen de tiempo para tenerlo hecho o, por el contrario, Rail Nation no podrá seguir actualizándose.

 

Somos totalmente conscientes de la larga lista de errores que tienen que resolverse. Pero debido a las razones que os hemos comentado anteriormente, estamos trabajando en un plazo muy ajustado y debemos ser lo más eficientes posible para garantizar que la actualización sea lo más exitosa posible.

 

Para ser claros: cuando se haya finalizado el desarrollo y hayamos actualizado correctamente Rail Nation, seguirán habiendo errores, aunque muchos de ellos se habrán arreglado. Lo que es más importante ahora mismo es actualizar Rail Nation de la forma adecuada para asegurar que podemos continuar actualizando el juego, arreglando los errores y posibilitando nuevo contenido para el futuro para seguir disfrutando del juego. Poco después de este lanzamiento, tenemos la intención de que haya una fase de corrección de errores y una serie de actualizaciones.

 

¿Por qué seguís lanzando contenido (mejoras de locomotoras de carrera y nuevos trabajadores)?

 

En pocas palabras: porque estas actualizaciones se pueden hacer sin impactar en el desarrollo móvil. Tenemos un desarrollador móvil, pero tenemos otros desarrolladores disponibles para crear actualizaciones de contenidos sencillos. Para contextualizarlo, la actualización del nuevo trabajador «Entry of Legends» inicialmente se planeó para ser un mapa/escenario más significativo, más intensivamente desarrollado. Pero, debido al desarrollo móvil, tenemos que reducirlo a algo mucho más simple y fácil de implementar. También tenemos una larga lista de nuevas funciones y planes de contenido, que están en espera debido al impacto en el desarrollo móvil.

Es parecido a las actualizaciones de la locomotora de carrera: el esfuerzo del desarrollo fue menor y no tenía ningún impacto en el desarrollo móvil.

 

Siempre que el impacto en el desarrollo móvil sea leve o insignificante, aún podemos trabajar en pequeñas actualizaciones de contenido y correcciones de errores (que es lo que seguimos haciendo). Pero la mayoría del contenido y de las correcciones de errores que tanto nosotros, como los jugadores queremos. requieren una participación significativa del desarrollador, lo que retrasaría la finalización del desarrollo móvil.

 

Incluso con el enfoque en el desarrollo móvil, es importante para nosotros continuar trayendo contenido nuevo al juego a pequeña escala, para que el juego sea desafiante y agradable para vosotros, los jugadores. Esta es también la razón por la que realizamos nuestros grupos de discusión y encuestas, para asegurarnos de que las pequeñas actualizaciones que planeamos sean atractivas para los jugadores.

 

¿Para cuando podéis esperar la nueva aplicación?

 

Podéis esperar la aplicación beta para Google Play Store a principios del primer trimestre de 2022. Unirse a la beta requerirá que los participantes se registren a través de una encuesta, que se enviará a finales de 2021 o a principios de 2022. No hay límites en la participación, por lo que os animamos en Android a registraros a todos. Cuanta más gente participe, más podremos afinar y pulir en Rail Nation para mejorar al máximo. En primer lugar, nos centramos en la base de reproductores de Android, ya que es la más grande y los servicios beta de Google son actualmente más eficientes de usar. La decisión con respecto a una versión beta de iOS aún no se ha tomado y también dependerá de los resultados de la aplicación beta de Android.

 

La versión beta se ejecutará durante tres meses aproximadamente para realizar pruebas de compatibilidad y garantizar que funcione en tantos dispositivos como sea posible. Cuando la versión beta esté activa, el desarrollo móvil estaría lo suficientemente avanzado como para cambiar el enfoque al cuidado del producto, corrección de errores, UX, incorporación y soporte del servidor, etc.

Gracias a la función de prueba beta que proporciona Google, podréis optar por entrar y salir de la versión beta cuando lo deseéis. Esencialmente, podéis iniciar sesión y jugar como lo haríais normalmente sin tener que comprometer vuestra cuenta para jugar solo en la aplicación beta. Sin embargo, habrá una opción en la versión beta para «optar por no participar» y regresar a la versión no beta de la aplicación.  Por lo tanto, por ejemplo, si informáis de un problema, podéis optar por no participar en la versión beta y continuar jugando fuera de ella hasta que se solucione y luego volver a habilitarla.

 

Siempre que no se identifiquen contratiempos significativos en la fase beta, el plan es que el lanzamiento completo sea dentro del primer trimestre de 2022.  La versión lanzada será en forma de la aplicación, que será funcional y jugable dependiendo de las actualizaciones beta que implementemos. De todos modos, tenemos la intención de implementar un parche poco después del lanzamiento para cualquier problema identificado en la versión beta que requiera trabajo adicional. En resumen, la nueva aplicación será una mejora de la anterior. Somos conscientes que habrá viejos errores que seguirán presentes, que procuraremos resolver como parte de nuestras actualizaciones de cuidado del producto. Por supuesto, como con cualquier cosa como esta, pueden existir nuevos errores y trabajaremos duro para identificarlos y corregirlos cuando surjan.

 

Sabemos que es mucho para digerir, pero esperamos que este resumen y esta transparencia en el tema os haya aportado la claridad necesaria y deseada. Valoramos mucho vuestra paciencia y os informaremos de las novedades tan pronto como sea posible.

 

El equipo de Rail Nation

¡Bienvenidos al Rail Nation Masters 4!

 

 

¡Ha llegado el momento! Vuelve el evento más importante de la historia de Rail Nation y mejor que nunca. ¡Tenemos algunos cambios muy interesantes, nuevos logros y mucho más! ¿Estás listo para ponerte a prueba? ¡La carrera ha empezado! Tenemos todos los detalles necesarios, así que, empecemos.

¿Qué es Rail Nation Masters?

 

Para todos los que seáis nuevos en el universo Rail Nation, Rail Nation Masters es uno de los mayores y más competitivos eventos que se celebran anualmente, en el que os registráis para jugar en torneos contra jugadores de todo el mundo en una batalla para conseguir fama, prestigio y premios. Es aquí donde tendréis que demostrar vuestras habilidades en su totalidad y ¡seréis coronados como uno de los mejores jugadores de Rail Nation de todo el mundo! Los eventos se llaman:

  • Rising Stars
  • Allstars

Allstars: para los jugadores clasificados con 2 estrellas como mínimo, Rail Nation Allstars se divide en rondas de clasificación, con una gran clasificación final celebrada en enero de 2022. Aquí, el número máximo de participantes es de 3500 y por orden de llegada.

Rising Stars: Para los jugadores de Rail Nation con menos de 2 estrellas, Rising Stars es una ronda de juego única y tiene un número máximo de 2500 participantes, también por orden de llegada.

¡Clash! ha vuelto! Participéis o no participéis en Allstars o en Rising Stars, ¡podéis jugar igualmente a Clash! Si eres nuevo en esto, Clash! es un mini-juego que se juega en el Lobby. En Clash! te enfrentas a dos oponentes en un mapa triangular. Tendrás que viajar de industria a industria para recoger mercancías y destruir las rutas de tus rivales. ¡El primero que recoja diez mercancías ganará!

Atención: únicamente puedes registrarte para uno de los dos eventos, Allstars o Rising Stars.

Cuanto mejor seas en Rail Nation, ¡más subirás en la clasificación! Pero si eres nuevo, no te preocupes por no poder registrarte en Allstars. ¡Rising Stars es igual de competitivo y es donde tendrás que usar todas tus habilidades de estrategia posibles! Si participas en Allstars o en Rising Stars, ¡también recibirás gratis artículos únicos de avatar!

La transferencia de oro a los servidores de Masters no es posible, sin embargo, el oro puede ser transferido fuera de las rondas Masters después de que los servidores terminen. Esto incluye la transferencia de oro al servidor de finales en All Stars. Para más información, haz clic aquí

Debido a la elevada competitividad de ambos eventos, ¡registrate rápido y asegúrate tu plaza! Ahora que ya está todo claro, hablemos de qué es nuevo en Masters 4.

Recompensas

Es imposible hablar de uno de los eventos más competitivos del año ¡sin hablar de las recompensas! A continuación, encontrarás una tabla descibiendo los premios que puedes ganar durante Rising Stars, Allstars y ¡Clash!

 

Pero estas no son todas las recompensas...

 

Este año tenemos algo extra especial para los jugadores de Rail Nation. ¡Sigue leyendo para descubrirlo!

 

Competición Categoría Resultado Premio
Rising Stars Jugadores individuales Puesto 1 10 000 Oros
Rising Stars Jugadores individuales Puesto 2 8000 Oros
Rising Stars Jugadores individuales Puesto 3 7000 Oros
Rising Stars Jugadores individuales Puestos del 4 al 10 6000 Oros
Rising Stars Jugadores individuales Puestos del 11 al 20 3000 Oros
Rising Stars Asociaciones Puesto 1 3500 Oros
Rising Stars Asociaciones Puesto 2 2000 Oros
Rising Stars Asociaciones Puesto 3 1000 Oros
Allstars Jugadores individuales Puesto 1 10 000 Oros
Allstars Jugadores individuales Puesto 2 8000 Oros
Allstars Jugadores individuales Puesto 3 7000 Oros
Allstars Jugadores individuales Puestos del 4 al 10 6000 Oros
Allstars Jugadores individuales Puestos del 11 al 20 3000 Oros
Allstars Asociaciones Puesto 1 3500 Oros
Allstars Asociaciones Puesto 2 2000 Oros
Allstars Asociaciones Puesto 3 1000 Oros
Clash! Jugadores individuales Puesto 1 3500 Oros
Clash! Jugadores individuales Puesto 2 2000 Oros
Clash! Jugadores individuales Puesto 3 1000 Oros

 

Debido a las regulaciones locales para la competencia en España e Italia, todos los jugadores dentro de estos países no son elegibles para recibir ningún premio si ganan.

 

 

¿Qué hay nuevo en Masters 4?

 

Este año hemos hecho unos cambios y hemos añadido cosas en Masters 4. Entre otros, son:

¡Más logros! Se han ajustado los requisitos para ganar logros. Puedes encontrar todos los cambios AQUÍ.

¡Avatar de mochileros! ¡Los ganadores de la primera posición de Allstars, Rising Stars y Clash! tendrán garantizado un avatar único de mochilero! Después, el equipo de Rail Nation seleccionará al azar dos participantes de cada liga para tener un total de nueve nuevos avatares de mochileros que se agregarán a Rail Nation.

Nota: Los mochileros solo utilizarán su nombre del juego, no su nombre auténtico. Los ganadores recibirán una guía de envío de fotografías que describe lo que se considera aceptable como una fotografía de mochilero. Las fotos tienen que enviarse en dos semanas. En caso contrario, elegiremos un nuevo ganador.

¡Evento de comunidad único! ¡Nos habéis escuchado! En este momento tenemos planeado un evento especial para el 20 de diciembre. Únete a nosotros para el Clash! de Navidad. La comunidad contra el personal de Rail Nation. Será mejor que vengas con tu mejor juego, ¡nosotros iremos a por todas!

 

Ahora que ya sabes qué es lo nuevo, ¡contrémonos en las fechas importantes!

 

Fechas y horarios importantes

 

  • Registro anticipado para Allstars: 9 de diciembre a las 2 pm CET.
  • Registro anticipado para Rising Stars: 12 de diciembre a las 2 pm CET.
  • Inicio del servidor Allstars: 10 de diciembre a las 2 pm CET.
  • Inicio del servidor Rising Stars: 13 de diciembre a las 2 pm CET.
  • Clash!: 16 de diciembre a las 2 pm CET.

 

Tanto si eres un veterano incondicional como si eres nuevo en Rail Nation, Masters 4 tiene algo para ti. Cualquiera que busque un desafío aquí estará en su salsa, ¡ya sea en Rising Stars, Allstars o en ¡Clash!

 

¡Buena suerte!

 

El equipo de Rail Nation

!Rail Nation – Entrada de leyendas

Queridos jugadores:

¡Preparaos! ¡Están a punto de entrar en Rail Nation nuevas leyendas y una locomotora legendaria!

Como dijo Sir Isaac Newton: «Si he visto más lejos que otros es por estar a hombros de gigantes». Pronto podréis estar del lado de los gigantes, porque ¡nueve de los pioneros icónicos más importantes en sus respectivos campos se unirán a Rail Nation! Llevad a vuestras asociaciones a nuevas alturas con Neil Armstong, a grandes distancias con Emil Zatopek o haced grandes entregas con Henry Ford, la decisión es solo vuestra. ¡Estas leyendas llegarán con tres efectos diferentes! Y si esto no fuera poco, ¡también tenemos una nueva producción en serie que podrás desbloquear gratuitamente!

Sigue leyendo para saber más detalles y horarios.

 

 

Nuevos trabajadores

Aquí están tus nuevos nueve trabajadores:

  1. Efecto: recompensas un 50% superiores en competiciones.

  • Era 1-2: Pierre de Coubertin.

  • Era 3-4: Emil Zatopek.

  • Era 5-6: Niki Lauda.

 

 

  1. Efecto: aceleración un 100% más rápida.

  • Era 1+2: Isaac Newton.

  • Era 3+4: Konstantin Ziolkowski.

  • Era 5+6: Neil Armstrong.

 

 

  1. Efecto: +50% de prestigio por entregas en industrias y en almacenes/muelles.

  • Era 1/2: Henry Ford.

  • Era 3/4: Oskar Schindler.

  • Era 5/6: Yves Rocher.

¡Estamos emocionados por ver cómo vuestra asociación usará estas nueve leyendas y sus bonos!

 

 

Nuevas producciones en serie 

Es hora de que una nueva locomotora legendaria entre en Rail Nation. Esta fabulosa locomotora se terminó en 1848 por Henschel & Son. Con una potencia de unos 250cv, era muy superior a otras locomotoras de su época. Así que, sin más preámbulos, aquí está su última producción en serie para el Cuervo.

  • Era: 1
  • Tren del juego: Cuervo.
  • Nombre auténtico: Drache.
  • País de origen: Alemania.

¡Podréis desbloquear esta producción en serie de forma gratuita! Solo tenéis que conectaros al juego entre el 25 de noviembre y el 6 de diciembre de 2021 y añadir este tren a vuestra colección.

 

Actualización de la versión 

A continuación encontraréis las fechas y los horas importantes en las que se producirá esta versión. Son las siguientes:

  • Primera actualización del servidor: 16 de noviembre de 2021.
  • Última actualización de los servidores: 25 de noviembre de 2021.
  • La actualización se aplicará a los servidores que actualmente estén en funcionamiento, al reiniciarse.

 

Evento de la comunidad 

 

¡Entre el 9 y el 16 de noviembre organizaremos una serie de «Concursos de Leyendas» en nuestro servidor de Discord!

El Concurso de Leyendas estará disponible en inglés, alemán, ruso, polaco, checo y francés, para más detalles asegurad estar en uno de los canales regionales correspondientes dentro del servidor de Discord. Puedes unirte a Discord haciendo clic AQUÍ

 

Queremos conocer vuestra opinión sobre los nuevos trabajadores y verlos durante los concursos,

 

El equipo de Rail Nation

¡Pronto estarán disponibles nuevos rangos de logros!

Actualización 21/10/2021

Queridos jugadores:

Como ya habréis notado, recientemente hemos añadido nuevas mejoras en las locomotoras de carreras. Este era el primer paso de un plan más grande. Ahora queremos asegurarnos que todos podáis progresar sin problemas en vuestras carreras y conseguir algunas de las mejoras que puede que os estáis perdiendo.

Los que ya lleváis mucho tiempo con nosotros habéis alcanzado el máximo de muchos logros, pero hasta ahora no hay ningún jugador que los haya coleccionado todos. Hemos notado que los logros que faltan muchas veces son casi imposibles de conseguir, ya sea porque son un desafío increíble o porque requieren que juguéis de una manera o en un escenario en el que no disfrutáis especialmente.

Por lo tanto, hemos revisado todos los logros que hay, hemos seleccionado 24 de ellos y hemos añadido 5 rangos extras a cada uno. Nos hemos asegurado de que la selección sea variada y amena. Algunos de ellos aún son difíciles de conseguir, pero en función de vuestro tipo de juego, seguro que habrá algo para todos, incluso para el jugador que logró recolectar más de 100.000 medallas.

Puedes encontrar la lista completa de logros AQUÍ.

Tened en cuenta que los requisitos para los rangos 11-15 de estos logros son, en la mayoría de los casos, mucho más difíciles que para los 10 rangos previos, y los pasos entre esos rangos son mucho mayores. Y eso es porque esos rangos son principalmente relevantes para los jugadores que han estado con nosotros durante mucho tiempo. Como ya hemos dicho, muchos de vosotros ya habéis logrado un impresionante progreso en algunas de las categorías.
Al mismo tiempo, queremos asegurarnos que los nuevos rangos no se agoten inmediatamente, por lo que establecemos requisitos suficientemente altos para evitarlo. Sin embargo, es posible que observéis que ya habéis cumplido con todos los requisitos para algunos (no para todos) de los nuevos rangos. Lo hemos hecho intencionadamente y hemos establecido muchos requisitos para los rangos 11-13 ( y 14, en casos raros) a valores que algunos de vosotros ya habéis alcanzado; donde pase esto, obtendréis los logros inmediatamente.

Disfrutad de los puntos de carrera, ¡os lo merecéis!

Rail Nation – Origin Journey x2

Queridos jugadores:

Vacaciones. Sabemos de primera mano lo estresantes que pueden llegar a ser. Infinidad de planes, búsquedas y tiempo invertidos antes de empezar el viaje, ¡sin mencionar las posibles cancelaciones a última hora!

Bueno, ¿qué os parece si os decimos que nos hemos encargado de todo por vosotros? Toda esa tensión y incertidumbre – desaparece. ¿Qué os parece si tenemos el viaje en tren perfecto, sin estrés y relajante esperándoos? y ¡todo desde la comodidad de vuestra casa! Sin presión, sin cancelaciones, seguro y con garantía de que se haga.

Lo tenemos para vosotros.  ¿A qué estáis esperando? Poneros cómodos, vuestro Origin Journey está a punto de empezar.

¿Qué es Origin Journey?

Para los que experimenten por primera vez Origin Journey, aquí va una visión general de algunas de las funciones y de las vistas exclusivas que disfrutarán en su viaje.

Todo el escenario gira en torno a la ubicación de la creación de Rail Nation, la región de habla alemana de «DACH».

Desde el mapa Classic, podréis disfrutar de preciosas vistas de 50 monumentos y 50 ciudades de Alemania, Austria y Suiza.

También descubriréis su cultura local con 11 mercancías (reemplazando algunas mercancías del Classic) y nuevas cadenas de productos. Mientras disfrutáis de la cultura, también tendréis la oportunidad de conocer algunos de los lugareños con nuevos trabajadores, relacionados con nuevas mercancías.

La próxima versión de Origin Journey tiene la ventaja extra de ser a velocidad x2, lo que significa que podéis experimentar y explorar las fantásticas vistas de la región DACH más rápidamente, aunque también significa que tenéis que trabajar más rápido en un plazo más reducido. 1 semana por era + ronda final, para ser exactos. Para ayudaros a aprovechar al máximo vuestro viaje relámpago por el mundo de Origin Journey, también tendréis acceso a una herramienta muy útil. El bono de energía diario os garantizará acceso a bonificaciones de 24 horas únicas para ayudaros a aumentar vuestra experiencia por un breve tiempo. ¿No os gusta el bono que os ha tocado? Tranquilos, podéis volver a tirar por un poco de Oro. Pero, cuidado, cuantas más veces tiréis, más Oro os costará.

El Origin Journey x2 solo tendrá una ronda, por lo que no perdáis ninguna oportunidad de aseguraros una silla y de empezar a vivir el viaje.

 

 

 

 

Comienzo del servidor

Por favor, aseguraros de estar preparados para embarcar en el viaje por el mundo de juego de Origin Journey comprobando los tablones de salida de vuestra región elegida:

No perdáis el tiempo de salida, ¡marca la fecha en le calendario y planifica ahora tu viaje de relax!

¿Quieréis aprovechar al máximo vuestro viaje? ¿Por qué no hacer un tour?

Os podéis unir a nuestra fantástica conductora guía del tour, Lucy, del 6 hasta el 16 para una visita virtual a través de nuestra cuenta de Twitter. Durante el tour, Lucy dejará pistas y recuerdos de los mundos de juego Origin Journey en 10 lugares para que los encontréis y hagáis capturas de pantalla.

Cada día visitará un lugar nuevo y dejará un nuevo recuerdo que tendréis que recoger (con una captura de pantalla) y enviarlo como parte de un sorteo de Gleam . Cada vez que nombréis el lugar del recuerdo y hagáis una captura de pantalla, entraréis en el sorteo. Así que, ¡cuantas más veces entréis, más opciones de ganar!

¿No tienes acceso a Twitter? Ningún problema, puedes disfrutar igualmente del tour uniéndote a nuestro servidor de Discord y echando un vistazo al canal #Social-Media  .

Todos los envíos realizados antes del 6 de octubre a las 14:00 (CEST) entrarán en un sorteo para ganar uno de los siguientes premios:

Premios

1ro – Pato de Rail Nation, taza, juego de pins y camiseta + regalos del juego: 500 Oros, 10 rasca y gana, 10 cupones de locomotora, 10 cupones de vía, 10 cupones de vagón, 10 cupones de mejora de edificios instantáneos

2do – Paquete de golosinas del juego: 300 Oros, 10 rasca y gana, 10 cupones de locomotora, 10 cupones de vagón

3ro – Paquete de golosinas del juego: 200 Oros, 10 rasca y gana, 5 cupones de locomotora, 5 cupones de vagón

BONO: cuando 500 participantes envíen sus respuestas a través del enlace de Gleam, ¡se desbloqueará un código de bonificación para toda la comunidad!

Reglas:

  1. Al participar en este sorteo de Gleam, dais vuestro consentimiento para que vuestros datos personales (como el nombre, los datos de envío y la talla de camiseta) puedan ser recogidos y usados con el único fin de enviar las recompensas si quedáis seleccionados como ganadores del 1er
  2. Al participar en este sorteo de Gleam, das tu consentimiento para que el equipo de Rail Nation se ponga en contacto contigo.
  3. Las respuestas se pueden enviar en cualquiera de los siguientes idiomas: inglés, alemán, francés, ruso, español, checo, italiano y polaco. Solo podéis hacer una presentación en una región, se descalificarán las presentaciones en varias regiones.
  4. Solo se permite participar 2 veces al día (captura de pantalla y texto) por persona.
  5. La captura de pantalla no puede ser de más de 150 MB.

 

Enlaces útiles

Twitter

Gleam

Discord

 

 

Controles frecuentes antes del viaje

¿Dónde y como puedo transferir mi Oro? – Todo el Oro de la ronda anterior de Origin Journey estará disponible automáticamente para transferirlo a los nuevos mundos de juego de Origin Journey x2 de la misma región. Para saber más, por favor lee este artículo: «Cómo transferir el Oro en Rail Nation

¿En qué región del mundo de juego debería jugar? – Si hay un mundo de juego para vuestra región en concreto (p.ej. DE o RU, etc…) , os aconsejamos que os unáis a esos mundos. Si no los hay, deberíais uniros al mundo de juego internacional.

¿Habrá códigos de bono? – Sí, si 500 personas participan en el evento de la comunidad, un código de bono global se desbloqueará y, quién sabe, ¡quizá haya mucho más! 😊 Manterneros atentos a nuestras plataformas de comunicación para más detalles (Discord, Facebook y Twitter).

 

¡La gear store de Rail Nation está disponible!

Queridos jugadores:

 

¡Consigue AHORA tu  artículo de merchandise de Rail Nation oficial!

 

Dirígete a toda máquina a nuestra gear store y echa un vistazo a nuestra amplia gama de artículos y productos de primera calidad. Vive nuestras camisetas atemporales y de elegante diseño, que se adaptan a (casi) cualquier ocasión – ofreciéndote una fantástica comodidad con materiales sostenibles. La elegante alfombrilla del ratón o el cuaderno de notas están a un solo clic, garantizando precisión y una cuidadosa toma de notas en especial al inicio de la ronda final. Al fin y al cabo, ¡tendrás que hacer tus cálculos en algún sitio!

 

Muestra con orgullo tus logros y lleva nuestros pins coleccionables, ideales para futuros viajes en tren y mucho más. Hazle la pelota a nuestro increíble pato de Rail Nation, que está a la espera de tener un nuevo hogar. El pato viene con un excelente silbato de conductor, ¡ideal para anunciar salidas de trenes o inicios de un nuevo servidor! Por último, transforma tu estantería con la icónica locomotora de carrera acrílica que, sin duda, será un interesante objeto de conversación en tu hogar.

 

¡Estamos encantados con nuestra increíble gama de productos y esperamos que vosotros también! Tanto si eres un veterano jugador o un recién llegado, seguro que tenemos algo especial para ti. Visita nuestra store, descubre nuestra colección y llévate hoy mismo algo de Rail Nation a tu casa.

 

Estamos a la espera de saber lo que opináis, vuestras impresiones y sugerencias. Mientras tanto…

 

¡Disfruta de la gear store!

 

El equipo de Rail Nation

 

FAQs: Preguntas sobre la Gear Store

 

Pregunta: En relación con los recientes cambios en el IVA/despachos de aduana desde fuera de la UE, ¿la tienda está situada en la UE y tendré que pagar IVA/despacho de aduanas?
Respuesta: El IVA se carga en el momento de realizar el pedido. Si el artículo es exportado, los despachos de aduanas especificos en el país de entrega se cobrarán posteriormente.

 

Pregunta: Mi paquete no ha llegado, ¿qué tengo que hacer?
Respuesta: Por favor, ponte en contacto con nuestro Servicio al cliente y ellos conseguirán la información para solucionar el problema.

 

Pregunta: ¿Qué métodos de pago disponibles hay?
Respuesta: Puedes elegir entre los siguientes métodos de pago: tarjeta de crédito o débito, Amazon Pay, PayPal, American Express y factura anticipada.

 

Pregunta: ¿Hay tarjetas regalo, o tengo que comprar y enviar el artículo a un amigo?
Respuesta: En este momento, no hay tarjetas regalo disponibles.

 

Pregunta: ¿Qué debo hacer si hay una incidencia con un artículo que he pedido?
Respuesta:
Por favor, ponte en contacto con nuestro Servicio al cliente y ellos conseguirán la información para solucionar el problema.

 

Pregunta: ¿Cuál es la política de devoluciones?
Respuesta: Puedes devolver los artículos en los 14 días posteriores a la recepción del producto en las condiciones establecidas en nuestros términos y condiciones (incluyendo la política de cancelación). Tú asumes los gastos de la devolución.

 

Pregunta: ¿Qué tiempo de entrega aproximado hay tras de realizar el pedido? ¿Cuánto tiempo tardará a enviarse?
Respuesta: En Alemania la entrega será en 2 o 3 días hábiles (de lunes a viernes sin contar los días festivos en Alemania) después de recibir el pago del pedido.

Si haces un pedido con varios artículos que tienen diferentes plazos de entrega, enviaremos los productos en un solo envío, a menos que hayamos acordado lo contrario contigo.  En este caso, el tiempo de entrega más largo será el que se aplicará en el envío de todos los artículos.

Los envíos a los países de la UE serán entre 3 y 7 días hábiles.

 

Pregunta: ¿Puedo modificar el pedido después de haber realizado su pago?

Respuesta: Una vez se haya efectuado el pago, no hay opción de modificar el pedido. Si es necesario realizar un cambio, por favor ponte en contacto con el Servicio al cliente para cancelar tu pedido y realizar uno nuevo.

 

Pregunta: ¿Hay algún cargo extra por la entrega una vez se ha enviado el pedido?
Respuesta: Si el paquete no se puede entregar porque la información es incorrecta, el reenvío del paquete se volverá a cobrar. Si quieres devolver algo, pagas el coste de la devolución.

 

Pregunta: ¿Cómo se calculan los gastos de envío?
Respuesta: Los gastos de envío se cobran por zona de país. Puedes encontrar más información al respecto aquí: (enlace del envío)

 

Pregunta: ¿Por qué no se carga mi pantalla de pago? [aka player did not enable pop ups]
Respuesta: Borra la memoria del caché y las cookies de tu navegador para cargar correctamente la pantalla. Si esto no funciona, nuestro equipo de Servicio al cliente estará encantado de ayudarte.

 

Pregunta: ¿Qué tiempo de entrega hay para cada continente?
Respuesta: Para solicitudes concretas, ponte en contacto con nuestro equipo de Servicio al cliente.

 

 

 

Platform X: Titans of Economy – Ronda 2

Queridos jugadores:

Estamos encantados de confirmar que la segunda ronda de Platform X: Titans of Economy seguirá adelante con mundos de juego que empezarán entre el 18 y el 20 de agosto.

Cambios importantes

Después de una exhausta revisión y muy a nuestro pesar, hemos decidido eliminar la función «Oro del centro comercial». Era evidente que esta función debe revisada y no funciona correctamente en combinación con otras funciones. Esto significa que en la Ronda 2, el centro comercial volverá a la mecánica estándar de «Mejora por moneda», por lo que ya no se puede mejorar por Oro y ya no proporcionará Oro extra.

El Oro ganado en el centro comercial durante la Ronda 1 se mantendrá y los jugadores pueden transferirlo con el proceso normal de transferencia de Oro.

Es más, como las segundas rondas suelen albergar a menos jugadores, los jugadores no experimentarán el entorno Platform X según lo previsto. Así que, para hacer el juego más atractivo, reduciremos el número de servidores de la Ronda 2 de seis a tres. Como resultado, el paquete de comienzo de servidor y el registro anticipado no estarán disponibles durante la ronda de juego en ningún servidor de Platform X.
Los restantes servidores serán como sigue:

COMM-401 «Rosen» – Internacional
DE-401 «Schrödinger» – Alemán
RU-401 «Хокинг» – Ruso

Si has jugado la Ronda 1 en un servidor que no tenga Ronda 2, te recomendamos que te unas al servidor «Schrödinger» para los jugadores DE  o al servidor «Rosen» internacional.

 

Opciones

Funciones disponibles en la próxima Plataforma X: Titans of Economy – Ronda 2:

  1. Ahora los jugadores se pueden asociar desde el inicio del mundo del juego ya que las asociaciones empiezan con espacio para 25 miembros. Ahora hay espacio para un cuarto jugador nuevo (necesitas tener la sede a nivel 4) y, solo es necesario la sede al nivel cuatro para desbloquear a los trabajadores.  Además, se han ajustado los niveles de prestigio y de inversión para ayudar a mejorar el nivel.
  2. Ahora los trenes son más rápidos porque se ha reducido el tamaño de las casillas. Esto significa que se puede compensar viajar mayores distancias para evitar tiempos de espera altos cerca de casa. Se ha reducido la fuerza de arrastre en todos los trenes, excepto en la Pollux y en la locomotora de carrera, para contrarrestar la velocidad más alta. Esto significa que ahora las dos locomotoras son más útiles.
  3. Se ha aumentado el bono para algunos trabajadores Puedes encontrar la lista completa de trabajadores aquí.
  4. La subasta para los trabajadores se llevará a cabo más a menudo: cada 60 minutos en lugar de cada 120 minutos.
  5. Ahora las ciudades recompensan a los jugadores con 50.000 de prestigio por ganar la ronda final (antes era de 10.000) Esto incluye los 45.000 de prestigio por ganar y los 5000 de prestigio por la conexión de la ciudad.
  6. Hemos aumentado la bonificación de la licencia (de 10% a 20%) y la carga máxima de trabajo para las industrias (de 300% a 500%). Esto hace que las licencias sean más útiles, aumenta los tiempos de espera en situaciones extremas como la ronda final, y permite a las industrias crecer mucho más rápido.
  7. Se ha doblado el número de licencias disponibles al mismo tiempo en la subasta para que más jugadores tengan licencias y experimenten las bonificaciones mejoradas.
  8. El límite del banco se ha incrementado para los niveles inferiores, facilitando a los nuevos jugadores hacer cosas.
  9. Hemos reducido los límites de existencias después de que una ciudad suba el nivel, de 33% a 0%. Así, los jugadores ganan más dinero tras la mejora de nivel y permite más desafíos para mejorar una ciudad.
  10. Se ha incrementado un 50% el prestigio recibido por participar en competiciones, haciendo que las competiciones sean más importantes para tu clasificación general.

 

Transferencias de Oro

Tal como se ha mencionado anteriormente, todo el Oro ganado en la Ronda 1 del Platform X: Titans of Economy será vuestro para guardar y transferir de acuerdo con el proceso de transferencia de Oro.

Para los servidores que no tengan continuidad en una Ronda 2, serán considerados como «eventos de una única ronda». Esto significa que tu Oro de la Ronda 1 será actualizado y estará disponible para ser transferido a cualquier otro servidor de la misma región. Por ejemplo, los jugadores del DE-402 pueden transferir el oro al DE-401. En el caso de los servidores COM, podéis transferir vuestro Oro al servidor internacional COMM-401.

No tenéis por qué transferir vuestro Oro a otro evento del servidor y, en cambio, podéis transferirlo a cualquier mundo de juego, sea cual sea la opción que prefiráis.

Recordad, el Oro tardará unos días antes de estar disponible para ser transferido, así que planifica con antelación tu transferencia de Oro.

Para más detalles, puedes leer todo el proceso aquí.

 

Comienzo del servidor

Los servidores de la Ronda 2 comenzarán de la siguiente manera:

18 de agosto: COMM-401 «Rosen» – Internacional
19 de agosto: DE-401 «Schrödinger» – Alemán
20 de agosto: RU-401 «Хокинг» – Ruso

 

¡Estamos ansiosos por descubrir qué nos deparará la próxima ronda de Platform X: Titans of Economy!

Nos vemos al otro lado del portal,

El equipo de Rail Nation

 

Evento de verano: Trip Across The Nations

Por fin ha llegado el verano.

Los árboles verdosos que antes permanecían quietos ahora se balancean con la fresca brisa matutina que refresca tu hogar cada mañana. Miras con emoción por la ventana. Otro maravilloso día lleno de oportunidades y opciones.

Ya sea disfrutando de unas vacaciones al aire libre o en una estancia al interior, no importa donde sea siempre que sigas los protocolos de seguridad establecidos. Al final, con un último respiro profundo de aire fresco, vas de la ventana a tu calendario temático de trenes y rodeas otra fecha con un bolígrafo rojo.

Tu emocionante viaje está a punto de empezar.

 

Queridos jugadores:

Estamos muy contentos de anunciar Rail Nation – Viaje a través de las naciones, el nuevo y emocionante evento lleno de recompensas del juego por trabajar juntos en comunidad. Así que, ¿a dónde vas a ir?

 

Cómo funciona

 Desde el 23 de julio a las 14:00 CEST al 13 de agosto a las 14:00 CEST, verás un mapa de hitos con varios iconos de destinos turísticos. Cada punto de referencia representa una región de la comunidad y se desbloqueará cuando cada comunidad haya completado la tarea requerida para desbloquearla en el plazo previsto. Esto pasará una vez por semana, durante tres semanas. Para descubrir vuestras tareas y poder empezar tenéis que dirigiros a vuestro Discord regional o al foro.

 

Para completar las tareas y conseguir las recompensas tendréis que trabajar juntos con vuestra región para mejorar y encontrar los hitos. Cuando una región haya completado su tarea, el mapa de hitos se actualizará. Si todas las comunidades regionales finalizan sus tareas antes de la fecha límite, ¡las recompensas se desbloquearán para todo el mundo! A continuación encontraréis más detalles sobre los tiempos, las fechas límite para completar las tareas y sobre las recompensas.

 

Durante este evento, se otorgará un reconocimiento especial al jugador que haya contribuido más, y que se convertirá en el Director de la comunidad de julio. Como es un evento de comunidad, ¡los jugadores pueden competir y apoyar varias regiones si lo desean!

 

Recompensas

 ¡Esto es lo que podréis ganar cada semana como comunidad durante tres semanas si se completan todas las tareas regionales!

Semana 1: Desbloqueo del código de bonificación – Fecha límite – 30 de julio

  • 24 horas de la cuenta Plus
  • 3 cupones de vía
  • 3 Rasca y gana

Semana 2: Desbloqueo del código de bonificación – Fecha límite – 6 de agosto

  • 48 horas de la cuenta Plus
  • 3 cupones de locomotora
  • 3 Rasca y gana
  • 1 bono de mejora de locomotora

Semana 3: Desbloqueo del código de bonificación – Fecha límite – 13 de agosto

  • 72 horas de la cuenta Plus
  • 5 Rasca y ganas
  • 3 cupones de locomotora
  • 3 cupones de vagones
  • 1 bono de mejora de locomotora

 

 

¡Envíanos tu postal!

En 2017, os pedimos que nos enviarais postales de todo el mundo y recibimos un montón de postales, lo que dio resultado a la creación de uno de nuestros vídeos preferidos (Rail Nation – Postcards). Así que, con todos los viajes que se harán en todo el mundo, lo recuperamos, pero con un pequeño giro. Como siempre, si viajáis durante estos días, tened cuidado.

¿No puedes viajar o prefieres quedarte? ¡Ningún problema! ¡De todas formas puedes enviarnos una postal de donde vives o una diseñada digitalmente por ti mismo con la plantilla que os proporcionamos! Si decides diseñar tu propia postal, asegúrate de enviarla por correo electrónico a rnpostcards@railnation.de antes de la retransmisión de agosto (aún por anunciar).

¡Durante la próxima retransmisión en vivo de agosto, Bruno, nuestro diseñador del juego, seleccionará sus postales top 5!  ¡Su elección del número 1 se convertirá en el Director de la comunidad de agosto! Las postales que no hayan sido seleccionadas durante la retransmisión pasarán a formar parte de otra de nuestros hermosos vídeos. Los jugadores que deseen enviar sus postales deben hacerlo a la dirección de abajo.

 

Bruno – Diseñador del juego
Bright Future GmbH
Gustav-Heinemann-Ufer 56
50968 Köln
Deutschland

Deseamos que disfrutéis del evento. Esperamos ver vuestras postales, y lo que es más importante, ver a dónde os llevan los vuestros viajes durante este tiempo.

 

¡Que tengáis muy buen viaje!

El equipo de Rail Nation

Bienvenidos a Platform X: Titans of Economy!

Platform X, un lugar donde podías asegurarte un viaje nuevo y vigorizador cada vez que visitabas la estación y viajabas más allá del portal. Notabas que los entusiastas de los trenes subían a los vagones, esperaban nuevas experiencias, nuevos desafíos y creaban muchos recuerdos inolvidables. Todos, emocionados por saber qué implicaba el nuevo entorno y qué posibilidades les esperaba esta vez. La anticipación de lo desconocido siempre provocó un revuelo de actividad que se podía sentir en toda la plataforma.

 

«Lo hemos hecho con tiempo de sobra,» dijo Sophie, mirando a James y gesticulando hacia el tren que esperaba la salida.

«Parece que nuestra estrategia de planificación de viajes ha dado sus frutos» dijo James emocionado, acariciando su barba mientras continuaba. «Estoy emocionado por descubrir qué hay más allá de la plataforma esta vez».

Sophie sonrió a James y respondió: «He oído que es un lugar único, lleno de oportunidades. En nuestro billete dice  Titans of Economy , así que ¡estamos de enhorabuena!

Ambos encontraron sus asientos fácilmente, esperando ansiosamente que el tren se alejara de la plataforma y entrara en el portal. «¡Parece que por fin arrancamos!» Dijo James mirando por la ventana del carruaje. Las llamadas silenciosas del revisor confirmaron que el conductor tenía la vía, que todas las puertas de los pasajeros estaban cerradas y que el tren estaba listo para salir por el portal.

Había una serena quietud en el vagón: todos estaban a la espera que se oyera el rugido del motor y, en ese momento, las conversaciones emocionadas llenaron el aire. Cuando el tren entró en el portal, Sophie y James se sintieron felices, llenos de curiosidad por saber qué hay más allá de la Plataforma X. Un destello de luz más tarde y habrían llegado a su nuevo destino.

 

Un nuevo desafío ha empezado. 

 

«Bienvenidos a Platform X: Titans of Economy,» anunció el conductor del tren con voz agradable por el intercomunicador. «Por aquí las cosas son distintas. Ahora, las ampliaciones de los edificios cuestan Oro, los trenes van más rápido y podrás unirte a tu asociación ya mismo porque empiezan con espacio para 25 miembros.»

Sophie y James se miraron y sonrieron, contemplando las impresionantes vistas mientras el conductor del tren continuaba. «Todos tienen la oportunidad de afrontar el desafío y convertirse en los próximos Adam Smith o Cornelius Vanderbilt. Y dicho esto, por favor asegúrense de coger todas sus pertinencias antes de bajar del tren. Les deseamos un agradable viaje y mucha suerte con su nuevo desafío «.

 

Bienvenidos a Platform X: Titans of Economy

 

¡Increíbles y desafiantes nuevas funciones!

Echa un vistazo a las funciones que están disponibles en la próxima Plataforma X: Titans of Economy:

 

  1. Ahora los jugadores se pueden asociar desde el inicio del mundo del juego ya que las asociaciones empiezan con espacio para 25 miembros. Ahora hay espacio para un 4to nuevo jugador (por el cual necesitas tener la sede a nivel 4) y, únicamente hacen falta 4 niveles de la sede para desbloquear a trabajadores. Además, se han ajustado los niveles de prestigio y de inversión para ayudar a mejorar el nivel.
  2. Ahora los trenes son más rápidos porque se ha reducido el tamaño de las casillas. Esto significa que ahora puede compensar viajar mayores distancias para evitar tiempos de espera altos cerca de casa. Se ha reducido la fuerza de arrastre en todos los trenes, excepto en la Pollux y en la locomotora de carrera, para contrarrestar la velocidad más alta, lo que significa que las locomotoras ahora son mucho más útiles.
  1. Ahora, mejorar el centro comercial de la estación cuesta Oro, pero puedes ganar Oro de ahí.
  2. Se ha aumentado la bonificación para algunos trabajadores, aquí puedes encontrar la lista completa.
  3. La subasta para los trabajadores se llevará a cabo más a menudo, cada 60 minutos en lugar de 120 minutos.
  4. Ahora tu ciudad te recompensa con 50.000 de prestigio por ganar la ronda final (antes era de 10.000) Esto incluye los 45.000 de prestigio por ganar y los 5000 de prestigio por la conexión de la ciudad.
  5. Hemos aumentado la bonificación de la licencia (de 10% a 20%) y la carga máxima de trabajo para las industrias (de 300% a 500%). Esto hace que las licencias sean más útiles, aumenta los tiempos de espera en situaciones extremas como la ronda final, y permite a las industrias crecer mucho más rápido.
  6. Se ha doblado el número de licencias disponibles al mismo tiempo en la subasta para que más jugadores tengan licencias y experimenten las bonificaciones mejoradas.
  7. El límite del banco se ha incrementado para los niveles inferiores, facilitando a los nuevos jugadores hacer cosas.
  8. Hemos reducido los límites de existencias después de que una ciudad suba el nivel, de 33% a 0%. Así, los jugadores ganan más dinero tras la mejora de nivel y permite más desafíos para mejorar una ciudad.
  9. Se ha incrementado un 50% el prestigio recibido por participar en competiciones, haciendo que las competiciones sean más importantes para tu clasificación general.

 

¡Estamos impacientes por invitarte a través del portal a un mundo de nuevos y emocionantes desafíos esperando a ser explorados!

Puedes acceder a las últimas funciones en los mundos de Platform X a partir del 16 de junio a las 14:00 CEST. A continuación tienes información sobre cuándo empezará tu mundo de juego regional:

 

Titans of Economy: Community Crossword

Como parte del evento Platform X: Titans of Economy, también organizaremos una competición comunitaria.
Completa el crucigrama proporcionado en nuestro foro o en Discord y comprueba tu conocimiento sobre toas las nuevas funciones de Platform X: Titans of Economy.

Detalles:

Inicio: 17 de junio de 2021 a las 14:00 CEST
Fin: 17 de julio de 2021 a las 14:00 CEST

Premios:

1ro – 250 Oros + 15 rasca y gana – El primero en entregar el crucigrama completado

2ndo – 150 Oros + 10 rasca y ganas – Seleccionados aleatoriamente

3ro – 50 Oros + 5 rasca y ganas – Seleccionados aleatoriamente

 

Envía tu crucigrama terminado a través del foro o de Discord antes de la fecha límite.

 

Esperamos que estéis tan emocionados como nosotros con Platform X: Titans of Economy, y estamos ansiosos por escuchar vuestros comentarios sobre las nuevas funciones.

¿Harás el viaje al otro lado del portal para ser el próximo titan de la economía?

¡Nos vemos allí!

¡El mes del tren llega a Rail Nation!

Un cálido rayo de sol roza tu cara, un gran inicio para este fantástico día. Respiras hondo. Una fresca fragancia flota en el aire, un sinfín de aventuras por descubrir te esperan. «¡Hoy es el día!» piensas y, emocionado, tachas el día en tu calendario temático de trenes.

Finalmente ha llegado el mes del tren de Rail Nation.

¡Coge tu gorra de conductor y tu bolsa y ten preparados tus billetes! Algo muy emocionante está llegando a Rail Nation. Inspirándonos en el US National Train Day, una festividad que inició Amtrak en el 2008, hemos creado nuestro propio mes del tren de Rail Nation – un mes repleto de excelentes ofertas, características y mucho más. «¡Billetes!» Ahora que tus billetes se han validado, hablemos sobre esas fantásticas características, ¿no te parece?


Seis famosas locomotoras gratuitas

Ahora mismo, te damos seis producciones en serie de famosas locomotoras  para desbloquear  gratuitamente, ¡todas de distintas eras! Como ya sabes, cada serie de producción normalmente cuesta 75 Oros, ¡así que te ahorrarás 450 Oros! Utiliza el código RN-Train-Month (distingue entre mayúsculas y minúsculas) entre el 17 de mayo de 2021 y el 31 de mayo de 2021, y podrás desbloquear clásicos como el Prusiana P8. Si le preguntáramos a la mayoría de los conductores de locomotoras de vapor sobre una de sus locomotoras favoritas, por lo general la mayoría dirían que la Prusiana P8 por su fiabilidad, larga vida útil y facilidad de mantenimiento.


Actualización global de funciones: prestigio por entregas a industrias.

Durante el mes del tren de Rail Nation, volvemos a traer una de las características más solicitadas por la comunidad, conocida desde Platform X: Working Class Heroes.  A partir del miércoles 19 de mayo del 2021, todos los jugadores que hayan suministrado a la industria las mercancías requeridas, recibirán prestigio tan pronto como la industria mejore de nivel. Si estás cansado de aumentar el nivel de las ciudades, sé listo y recoge miles de puntos de prestigio entregando productos a las industrias. Esta actualización solo afectará a los servidores que se reinicien. Los cambios de funciones no se aplicarán a los mundos de juego en ejecución.


Paquete del mes del tren

Por último, tenemos increíbles descuentos y ofertas que no querrás perderte en nuestro Paquete del mes del tren. A partir del  21 de mayo de 2021, 14:00 (CEST), tendrás hasta el 31 de mayo de 2021, 23:59 (CEST) para conseguir estas increíbles ofertas, ¡con algunos paquetes que ahorran hasta un 61%! Así que, ¡píllalos mientras puedas!

Te deseamos un relajante viaje durante nuestro mes del tren de Rail Nation.

 

Rail Nation: Concurso de diseño de locomotora

 

Queridos jugadores:

En abril de 1892, Liverpool and Manchester Railway (L&MR) anunció un concurso de diseño de locomotora conocido como Rainhill Trials. Los ingenieros de todo el país se encargaron de crear una locomotora para recorrer los 1,6 kilómetros de vía. Entraron cinco locomotoras y solo una completó con éxito la prueba. Esa locomotora se convirtió  en el famoso tren de vapor de carga y de pasajeros George Stephenson, conocido como «El Cohete». Fue a partir de ese diseño de locomotora que se fundaron la mayoría de las locomotoras comerciales.

Este trascendental acontecimiento ayudó a formar el mundo de las locomotoras que vivimos hoy en día, y en él nos hemos inspirado. Así que, en honor al increíble diseño del Cohete de Stephenson, ¡organizamos el «Rail Nation: Concurso de diseño de locomotora»!

 

Rail Nation: Concurso de diseño de locomotora – Detalles

Fecha: 20 de abril del 2021, 14:00 CEST – 20 de mayo de 2021, 14:00 CEST

Tarea: dos plantillas vacías de locomotoras que se han seleccionado de la Era 1 estarán disponibles en ficheros JPG y en PSD. para que la comunidad se los descargue. La comunidad tiene la tarea de decorar y rediseñar una de las locomotoras disponibles para el siglo 21.

Los concursantes pueden utilizar cualquier método para decorar sus locomotoras:

  • Métodos digitales – MS Paint, Photoshop etc.
  • Métodos tradicionales: pintar, colorear con lápices etc…
  • Modelos 3D
  • Pintura de figuras

¡Dejad fluir vuestra creatividad!

Presentaciones: puedes enviar tu diseño publicando tu imagen en los foros de Rail Nation o Discord antes de la fecha de finalización del concurso.

Ganadores y su selección:  se seleccionarán a tres ganadores de manera global y no por región. El equipo de gestión de la comunidad elegirá las locomotoras mejor diseñadas de entre todos los concursantes y después la comunidad votará su clasificación (1º, 2º y 3º)

Premios:

¡Todos los que participen recibirán un código para un bono de 5 rasca y gana!

1a posición: 1 locomotora extra (locomotora extra actual o de era la anterior a elección del jugador ), 300 Oros y 20 rasca y gana.

2aposición: 250 Oros y 15 rasca y gana.

3aposición: 150 Oros y 10 rasca y gana.

Reglas:

  • Los diseños presentados deben ser vuestros y no ser el resultado de nadie más, a excepción de los miembros de la familia (como por ejemplo los niños)
  • Las normas de conducta de la comunidad son de aplicación en todas las imágenes enviadas a este concurso, así que asegúrate de no enviar ninguna imagen que infrinja esas reglas.

 

No lo olvidéis, todos los concursantes recibirán un código de bono para 5 rasca y gana. ¡No te lo pierdas!

¡Conviértete en un ingeniero y reinventa estas locomotoras como el Cohete del siglo 21!

Debut de Fast Foward: ¡nueva característica emocionante!

 

Hola queridos jugadores,

¡Con todo lo que ya tenemos este año: una celebración de aniversario, un nuevo vídeo de locomotora y nuestro lanzamiento oficial de Discord. Aún así queremos daros más. ¡El escenario Fast Forward está de vuelta con una función nueva y emocionante!

 

 

 

Bono de energía diario

El escenario Fast Forward tendrá una única función de bono de energía diario, a estrenar por los jugadores del escenario. Esta característica está disponible solo en Fast Forward, así que no te pierdas la oportunidad de probarla.

¿Qué es el bono de energía diario?

Cada día a las 2::00pm (GMT+1) los jugadores pueden conseguir un bono personal de 24 horas por 49 Oros seleccionando una de las 14 cartas. Hay 14 bonos especiales que puedes conseguir, que van desde los aumentos de trenes hasta la alucinante  nueva locomotora extra: la Magnus, ¡una locomotora especial de 24 horas! 

Todos los bonos son bastante poderosos y también son una forma rentable de mejorar tu juego, aunque algunos son más beneficiosos que otros en función de cuándo los obtengas durante el juego.
¿No te gusta el bono que has elegido? ¡Ningún problema! Por 5 Oros puedes repetir la tirada por primera vez. Pero atento, ¡cada vez que repitas la tirada el coste será el doble! ¡Así que elige bien y no te pases!

Aquí tienes la lista entera de posibles bonos que puedes conseguir:

 

 

Activar tu bono de energía

Cuando consigas tu bono tienes 72 horas para activarlo o caducará. Además, no puedes elegir un nuevo bono hasta que hayas activado el bono que ya has recibido. Aún así, si lo organizas correctamente, técnicamente puedes tener 2 bonos activos durante las mismas 24 horas! Pero no hay ninguna necesidad de tener 2 al mismo tiempo si no quieres. Puedes activar los bonos cuando quieras, el doble bono es solo una mecánica útil disponible para los jugadores que quieran aprovecharla.
Si activas el bono del día anterior justo antes del inicio del juego del día siguiente (2:00 p.m. (GMT +1)) ese bono estará activo durante 24 horas Y puedes elegir un bono nuevo para el nuevo día de juego también, lo que significa que tendrás ¡2 bonos al mismo tiempo! Si eliges hacer esto con 2 bonos iguales, ese bono simplemente se extenderá a 48 horas.

Si quieres probar el bono de energía, únete a nuestros mundos de juego Fast Forward, donde la función se enseña para su debut a los jugadores. En el futuro, esta característica también se puede llevar a más mundos de juego. ¡No pierdas la oportunidad de ser uno de los primeros en probarla! Únete a los servidores Fast Forward a partir del 23 de febrero de 2021.

 

Fast Forward Festival: evento de comunidad

El 1 de marzo de 2021 empezará un evento de comunidad en los foros de Rail Nation y Discord para celebrar el retorno de Fast Forward.

El Festival Fast Forward contará con 6 maletas de premios llenas de golosinas del juego, escondidas en una cuadrícula de 12×12. Desde el 1 de marzo hasta el 5 de marzo tendrás la oportunidad de elegir una casilla en la cuadrícula para adivinar dónde están escondidas las maletas. Si descubre la casilla correcta ganarás el premio. Algunas maletas pueden ganarse varias veces. Sin embargo, las fichas se ganan por orden de llegada, ¡así que no te lo pierdas y empieza ahora a adivinar! También puedes seleccionar 3 casillas extras jugando al escenario Fast Forward y enviando una captura de pantalla para confirmarlo. 

Los contenidos de las maletas y cuantas veces se pueden ganar son los siguientes:

1x Magnate – 200 Oros, 5 rasca y gana, 5 cupones de locomotora
2x Fortuna – 50 Oros, 3 días de Cuenta Plus
3x Locomotora – 5 cupones de vía, 5 cupones de locomotora
4x Loterías – 5 rasca y gana
5x Edificios – 3 precios reducidos para edificios
5x Misterio – artículo al azar (5 rasca y gana, 3 días de Cuenta Plus, 50 Oros)

Como premio extra, el jugador que adivine más casillas de premios correctas ganará el  título de Conductor de la comunidad  de marzo y tendrá su nombre grabado en el Trofeo de Conductor de la comunidad. Para más detalles del Trofeo de Conductor de la comunidad, echa un vistazo a la publicación del foro.

Si quieres participar en el evento de comunidad Fast Forward Festival puedes unirte a través del foro o en Discord

 

 

¿Qué es Fast Forward?

El escenario Fast Forward es básicamente parecido al juego Classic ¡pero a velocidad x4! Como el juego va a velocidad x4, las rondas del juego duran 24 días en vez de los 90 días estándar y el juego está tiene más acción ya que necesitas adaptarte al entorno en constante cambio y a la rápida progresión del juego.

Usando las mismas mecánicas de juego, herramientas y características con las que ya estás familiarizado en el Classic, ¿tienes lo necesario para tomar decisiones rápidas con trenes más rápidos y con mayor demanda?

¿Cuándo empiezan los servidores y en qué servidores puedes jugar?

Los servidores del escenario Fast Forward empiezan el 23 de Febrero del 2021 en los servidores que se indican a continuación:

 

 

 

 

 

¡El Discord de Rail Nation ya está en marcha!

Queridos jugadores:

El Discord de Rail Nation ya está activo y listo para que os conectéis con la comunidad.

Únete ya y empieza a usarlo

Click here to join

 

Para celebrar el reciente lanzamiento de nuestro Discord oficial de Rail Nation, ¡cada semana durante las próximas 4 semanas regalaremos obsequios del juego a los afortunados miembros de la comunidad Rail Nation!

Los obsequios incluyen:

Rasca y ganas
Bonos de tren
Bonos de vías

Y mucho más…

Para participar en el sorteo y aprovechar la oportunidad de ganar, simplemente únete aquí al Discord oficial de Rail Nation y echa un vistazo al canal #giveaway para saber cuándo empezarán los sorteos y cómo puedes ganar.

Los sorteos se realizarán todas las semanas desde el 22 de febrero de 2021 hasta el 22 de marzo de 2021.

Así que ¡únete ahora al servidor Discord para no perderte nada!

The Official Rail Nation Discord is Coming!

Queridos jugadores:

¡Estamos orgullosos de poder anunciar que dentro de poco lanzaremos el Rail Nation Discord oficial! Estará disponible públicamente a partir del 15 de febrero y el enlace de invitación se publicará en los foros, en Facebook, en el blog y a través de los mensajes del juego. ¡Así que tenéis muchas maneras de uniros a nosotros y empezar a charlar!

¿Para qué se utilizará el servidor de Discord?

Queremos estar más conectados con vosotros, los jugadores. Queremos oír vuestras voces, vuestras sugerencias y vuestras ideas También queremos comunicarnos mejor, proporcionar las actualizaciones, mostraros nuestros planes y proporcionar los detalles de nuestro trabajo en Rail Nation.
¡Pero eso no es todo! Tenemos tantas cosas planeadas para el 2021 que estamos ansiosos de compartirlas con vosotros. ¡Sorteos, nuevos contenidos multimedia, eventos comunitarios y premios! ¡Todo esto será parte del servidor Discord y no queremos que os lo perdáis!

¿Qué puedo esperar del servidor Discord?

  • Foros – En primer lugar queremos dejarlo muy claro: Discord no va a reemplazar los foros. Seguiremos vinculando nuestras actividades a los foros y, siempre que exista una demanda para ello, no tenemos la intención de eliminarlos. Por lo que si no te sientes cómodo uniéndote al servidor Discord no tendrás por qué hacerlo. También puedes encontrar la mayoría de lo que vamos a ofrecer en los foros.
    Sin embargo, en algunas ocasiones, algunas funciones y contenidos serán exclusivos del servidor Discord  como algunos obsequios, canales de voz y actividades comunitarias.
  • Idiomas – Como ocurre en la mayoría de los servidores nuevos de Discord, nos centraremos en la comunicación en inglés. Nuestros anuncios, actualizaciones y eventos serán en inglés, así como cualquier comunicación que hagamos a la comunidad. Aun así, somos plenamente conscientes que algunos de nuestros jugadores más dedicados no hablan inglés como primer idioma y esto puede resultarles difícil. Queremos que estos jugadores sepan que pensamos en ellos y también tenemos planes para adaptar el servidor Discord a las necesidades de la comunidad cómo y cuándo haga falta. Así que, siempre que haya suficiente demanda en una determinada región para un soporte adicional, podremos adaptar el servidor Discord a estos jugadores. Esto podría significar que con el tiempo habrá canales regionales dedicados a aquellos jugadores que hablen un idioma en concreto.
    El equipo de gestión de la comunidad vigilará esta situación e implementará los cambios que sean necesarios.
  • Soporte – El servidor Discord estará moderado por la administración de la comunidad y otros miembros del equipo de Rail Nation. De todos modos, cuando se trata de ayudaros con las consultas, habrá una serie de funciones disponibles en el servidor de Discord. Habrá una sección de FAQ, unos registros de cambios y un canal de ayuda, todos ellos destinados a daros acceso a la información y a resolver las dudas. Sin embargo, es muy importante que nos aseguremos de que todos los problemas que no se pueden resolver se sigan informando mediante el sistema de tickets y mensajes. La administración y el equipo de soporte estarán disponibles periódicamente para ofrecer ayuda y guiaros a la información relevante, pero si no están disponibles o el problema no se puede resolver, entonces se debe enviar un ticket.
  • Promoción de comunidad – Habrá una serie de canales dedicados a promover los esfuerzos de los miembros de la comunidad increíblemente informados, creativos y expresivos. Aquí podéis mostrar vuestras transmisiones, ideas, tutoriales, contenidos de vídeo o cualquier cosa que creáis que gustará a la comunidad. Estaremos atentos a lo que ofrecéis y si vemos que algo es de gran ayuda para los jugadores intentaremos promoverlo. También es nuestra intención brindaros la mejor plataforma para expresar vuestras sugerencias para Rail Nation. Habrá un canal dedicado a vuestras sugerencias y desde allí podremos llevar vuestras ideas al equipo de Rail Nation. Pero por favor, tened en cuenta que no todas las sugerencias recibirán una respuesta o serán enviadas al equipo de Rail nation. Iremos adaptando este proceso con el tiempo para gestionar mejor las sugerencias, en función de la cantidad y la frecuencia con la que las recibamos.

El futuro de las comunicaciones de Rail Nation

En un futuro vamos a mejorar cómo, cuándo y dónde nos comunicaremos con vosotros. Nuestro objetivo es ser más regulares con nuestras comunicaciones y brindaros detalles en un formato más comprensible y en múltiples plataformas. Para poderlo llevar a cabo tenemos muchos planes interesantes para los nuevos medios que esperamos compartir con vosotros. Cuando estemos listos para anunciar más detalles sobre estos planes, os lo haremos saber en el foro y en Discord.
También queremos mejorar nuestras comunicaciones con los nuevos jugadores y con los que buscan orientación sobre cómo jugar. Esperamos que el contacto continúo de la comunidad en el servidor Discord ponga en contacto de forma natural a los jugadores nuevos con los más experimentados que podrían ofrecer algunos consejos, pero también tenemos planes propios para ayudar en este sentido. De nuevo, cuando tengamos más información sobre esto os lo diremos.
Por último, el servidor Discord ha sido creado para vosotros, la comunidad de Rail Nation. Principalmente está pensado como una herramienta para que todos vosotros os conectéis mejor con otros jugadores aficionados al juego como vosotros. Depende de todos ayudar a dar forma al servidor de Discord como mejor os parezca usándolo, interactuando entre sí y dejando que los moderadores sepan lo que deseáis añadir o cambiar.

El servidor de Discord estará disponible muy pronto y estamos deseando estar mejor conectados y compartir todos los planes que tenemos para el futuro.

Os vemos allí,

DippyNikki – Community Communication Manager

Our plans for the coming months

Dear players,

This very unusual year is slowly nearing its end, but we’re not done yet! There are still a lot of great things to come and we are already preparing for the next year.

So, enjoy our latest news!

 

Platform X – Working Class Heroes: Round 2

As we already announced in the last blog post about Platform X, all the game worlds for this event will restart. You therefore have the chance to perfect your strategy in a second attempt or, if you missed the first round, get a last opportunity to test this unique scenario. You can check the start dates HERE. 

 

The Winter Event

Is 2020 making it hard for you get in the winter holiday mood? No worries, we’ve got your back! The Winter Event is returning to bring you an interesting challenge and, of course, lots of little rewards!

You don’t know what the Winter Event is? You can read more about it HERE and it will also be explained in the game.

The Winter Event will be active between 10th and 18th December. You can find a complete list of all game worlds that are participating HERE.

 

Rail Nation: Origin Journey

 

Early next year, Origin Journey will be making a comeback. It’s been a while since the last round and many of you have been asking for it. So we’re looking forward to launch this event again in January/February 2021 in the original 1x speed version.
You don’t know what Origin Journey is? Find out HERE. The exact start dates will be announced soon.

 

…and more!

 

Besides the events above, there are many other things going on!
We’ll be welcoming several new team members to our game team. We’re working on a new shop feature and improving rewards for watching videos in your station. What’s more, we’ve started tackling the important task of polishing the mobile version of Rail Nation and we’re working on a concept for the second episode of Platform X… and much more! Stay tuned for more exciting news in the future!

 

Your Rail Nation Team

XXL Performance Update

 

Dear players,

You probably remember the XXL update in September, when we fixed around 300 bugs. When we announced this update, we also mentioned that our next focus would be the browser version’s performance, i.e. speed and loading times.

We’re happy to report that this work from the Rail Nation team has paid off greatly. We were able to implement some valuable improvements in the form of optimisations to various parts of the game. While some game functions only received small improvements, we could drastically reduce loading times for others, making your experience playing Rail Nation that much smoother. On average, our measurements show that the general performance of the game has improved by 24%!

For instance, we were able to reduce the average loading time for the association window by 45% and the loading time for the «buy train» screen by 40%, which is far better compared to previous loading times.

This is a great step in the right direction, and we’ll be curious to know your thoughts and feedback once these performance updates arrive. As always, the roll-out is divided into several stages: Rollout plan

 

After completing this update, the next technical milestone is the mobile version of Rail Nation. We’ll let you know more about that once development has progressed further.

Take care and stay healthy.

Your Rail Nation Team

Public Performance Test on the PTR

We need you!
Following the bugs, we have now moved on to tackling the performance issues. What does that mean? We want a smooth game experience with windows that open quickly and also achieve a decent speed when scrolling and moving on the map. We have therefore developed a number of changes and improvements that are waiting for you to put to the test. To get as many comparative measurements as possible, we are hoping for broad support on one of our public test servers. And because we don’t want you to come away empty-handed, we’ve devised a little PTR event for you all.

  • If you haven’t already done so, register on the PTR server HERE
  • When the event starts on 10 November 2020, log into PTR1 Speedy (WARNING: the OLD version WITHOUT the improvements will be found here).
  • After the first half of the second day, an update will be added that contains the changes and improvements, allowing you to marvel at the new performance on the second half of the second day and on the third day.
  • For us, it’s important that you play on the server in the way you normally do as well as open plenty of windows.
  • If you reach 3500 prestige in the three days and complete the survey at the end of it, you can pick up 500 Gold, which you can collect on a live server of your choice.

We look forward to your support. Now crank open those windows in Rail Nation!

Your Rail Nation QA Team

A new dimension awaits: Platform X!

Dear players,

A new dimension awaits! Platform X is a portal to alternative worlds, where new rules apply, old habits are called into question and innovative strategies must be devised.
Brand-new features and alternative balancing offer a completely new Rail Nation experience which requires players to develop new styles of play. Small changes with a huge impact!

Perfect for those of you who fancy something new or different, as well as for curious, adventurous and innovative strategists!

 

We call the first dimension that the Platform X portal will take you to:

Working Class Heroes

In this first episode of Platform X, hard work is rewarded for industries and everyone else. Supporting industries and tirelessly working together to develop cities pay off!

What does this mean specifically? Here’s an overview of the features:

Prestige for deliveries to industries

  • All players who have supplied required goods to an industry will receive prestige as soon as the industry levels up.

City prestige for level-ups

  • City prestige is no longer awarded daily, but only when the city reaches a new level.
  • The prestige is distributed for all goods, no matter if the good is replaced or not.

New method of calculating active players

  • The competition between cities gets more intense thanks to the improved method of calculating active players.
  • Only players who actually supply a city will count as active players and influence city consumption.

Modified endgame

  • For all megacities, the quantity of goods to be supplied in the endgame is now based on the megacity with the highest city level!

What’s more, there’s another new achievement that awards valuable career points, allowing players to continue to upgrade their career engine. Secure the special Platform X achievement by achieving at least 20,000 prestige in this episode!

Unlike other event scenarios, the first episode of Platform X will run not just for one round, but two. The first round starts at the end of October and the second round shortly after the end of the first in December. This way, you can optimise your strategies based on the experience you gather in the first round or take part in just one of the two rounds if the dates don’t quite suit you.
Here’s an overview of the new game worlds:

Curious?

HERE you can ask questions about the best strategies for the first episode of Platform X, prove in the community event that you have what it takes for this adventure and earn bonus Gold for Platform X – Working Class Heroes!

We’re really excited and hope you feel the same!
Your Rail Nation Team

 

 

The XXL update is coming!

Dear players,

The time has come! The most extensive bug-fixing update in the history of Rail Nation is approaching.

After we successfully switched Rail Nation to HTML5 a few months ago, securing the long-term future of the game, it is now time to make improvements and set higher standards.
The long-awaited, giant update full of bug fixes is finally here! All the work over the last few weeks and months has paid off.

More than 300 bug fixes are contained in this update!

What’s more, they are accompanied by a number of improvements such as higher performance, the revised chat feature and significantly smoother map scrolling. There are simply too many items to list them all here, but this graphic gives a good overview:

You can find the full changelog HERE and you’ll soon be able to see all the changes in the game for yourself. The release dates for the update are as follows:

  • 15th September: DE-1, DE-107, DE-201, RU-2, RU-103, RU-204
  • 17th September: DE & RU game worlds (excluding game worlds that are paused or in the endgame)
  • 23rd + 24th September: All remaining game worlds

 

We are really looking forward to this update and would like to once again thank all the players who have helped us – either by tirelessly reporting bugs or diligently testing on the PTR.
But we’re not stopping after this update! Following this strong focus on bug fixes, we want to spend some time concentrating on implementing extra performance improvements. This includes things like speed and loading times when opening windows in the game, for example.

To celebrate the release of the biggest update in the history of Rail Nation, we’ve also prepared a little present for you all:

Using the bonus code* «XXL-UPDATE», you can now secure a free Plus Account for 3 days.

Have fun!

Your Rail Nation Team

 

* Once per account. Valid from 14th September until 31st October. Only for browsers and Android. Apple excluded.

FAQs

Wouldn’t it have been better not to have waited for this long and to have improved the game in several smaller updates?

That’s normally the approach we take, but in this case a number of more extensive steps were necessary in the background to enable this high number of bug fixes in the first place.

 

I’ve just played for the first time since the update and the loading times are longer than before. Shouldn’t the performance actually be better?

Don’t worry; that’s normal. After an update, data stored in the browser (in the cache) becomes outdated. This means that the browser has to reload the cache and this can result in much longer loading times when performing certain actions in the game for the first time since the update. Unfortunately, this can diminish the first impression, but that takes care of itself after spending a little while playing the game.
By the way, that’s not only the case for this update but generally for all Rail Nation updates. The cache is automatically reloaded. You don’t need to clear it manually.

 

I’ve found a bug. Will this also be fixed at some point?

No worries, this isn’t our last update. Technical quality continues to be important to us. Please report the bug with all the key details in the forum and we’ll handle it!

 

You mentioned further performance improvements. When can we expect them?

It’s difficult to say right now, but it certainly won’t take as long as this update took to develop. We are already tracking down a number of ways to implement improvements. If there’s any interesting information about this before the actual update, you’ll find it in the forum.

 

I count fewer than 300 entries in the changelog. I thought the update contains more than 300 bug fixes?

To provide a better overview, we have summarised a number of smaller bug fixes in certain bullet points, which may encompass up to 40 individual bugs.

 

Masters Prestige Event

Community event: The hunt for prestige!

Whether you play Allstars or Rising Stars – after the endgame there is only one winner in the individual ranking. But like in Rail Nation generally, there is more than just this one objective in Masters. This year, we also want to reward those of you who aren’t deterred by the tough competition and still give your best.
So, there’s an extra challenge for this year’s round of Masters to achieve certain prestige goals. Both for the Allstars final and for Rising Stars, there are 3 objectives in each game world with different levels of difficulty and rewards.

In the Allstars final, at least the following prestige objectives need to be reached in the individual ranking:

  • Intermediate: 300,000 prestige
  • Difficult: 400,000 prestige
  • Hardcore: 500,000 prestige

 

Since many less-experienced players play on the Rising Stars game world, the minimum objectives are slightly lower:

  • Intermediate: 200,000 prestige
  • Difficult: 300,000 prestige
  • Hardcore: 400,000 prestige

On both game worlds, you can win the following rewards:

  • Intermediate: Community Hero Achievement (Bronze)
  • Difficult: Community Hero Achievement (Silver)
  • Hardcore: Community Hero Achievement (Gold) + 20 days of Plus account (freely transferable to any game world)

 

None of these objectives are trivial, and they all call for a certain amount of activity and strategy. But they are also targets that players have often achieved … even without buying Gold or excessively using the video feature!

Good luck!
Your Rail Nation Team

Rail Nation Masters 3

The biggest competition of the year

The time has come – round three of Masters is starting! Play in this tournament against players from all around the world in a battle for victory, prestige and prizes! Show off your skills – as a lone wolf or with your association. Rewards including achievements, Gold, glory and more await.

 

Like last year, there will again be two separate tournaments: Allstars for experienced players with 2 or more stars, and Rising Stars for everyone else who doesn’t want to miss out on the fierce competition.

Here’s a quick look at the key facts:

  • Rising Stars is a single game world with a limit of 3500 players. The round starts on 31st August.
  • Allstars is split up into a qualification round, starting on 28th August, and the final from 23rd October.
  • The qualification round for Allstars encompasses 3 game worlds, each with up to 2500 players. A fourth or fifth game world will be opened if necessary.
  • The best 2500 players in the Allstars qualification game worlds will progress to the final, i. e. the best 833 players from each of the 3 game worlds (2500 divided by the number of open game worlds).
  • What’s more, the members of the 10 BEST associations per Allstars game world will qualify.
  • All game worlds are played in the Classic scenario at double speed.
  • Registration for the game world is open 24 hours before the round starts.
  • The game worlds are international,  so all languages are available and allowed.

Valuable prizes, including up to 10,000 Gold and unique achievements, await the winners in the individual player and association rankings.

All the details, terms of participation, information on the prizes up for grabs, FAQs, an explanation of the qualification round, dates and much more can be found on the relevant information page in the Lobby.

Clash! is back!

Clash! is also making a return with Masters. Whether or not you take part in the Masters game worlds, everyone can play Clash! In case you’re new to it: Clash! is a mini game that takes place in the Lobby. In Clash! you face two opponents on a triangular map. Navigate from industry to industry, collect goods and destroy your rivals’ routes. Whoever is the first to successfully collect 10 goods wins. The exact rules can be found in Clash! Moreover, you can familiarise yourself with the gameplay during the training phase at the start. The training phase begins on 27th August.
In contrast to last year, you can also win Gold in Clash! this year!

 

Community event: The hunt for prestige!

Whether you play Allstars or Rising Stars – after the endgame there is only one winner in the individual ranking. But like in Rail Nation generally, there is more than just this one objective in Masters. This year, we also want to reward those of you who aren’t deterred by the tough competition and still give your best.
So, there’s an extra challenge for this year’s round of Masters to achieve certain prestige goals. Both for the Allstars final and for Rising Stars, there are 3 objectives in each game world with different levels of difficulty and rewards.

In the Allstars final, at least the following prestige objectives need to be reached in the individual ranking:

  • Intermediate: 300,000 prestige
  • Difficult: 400,000 prestige
  • Hardcore: 500,000 prestige

 

Since many less-experienced players play on the Rising Stars game world, the minimum objectives are slightly lower:

  • Intermediate: 200,000 prestige
  • Difficult: 300,000 prestige
  • Hardcore: 400,000 prestige

On both game worlds, you can win the following rewards:

  • Intermediate: Community Hero Achievement (Bronze)
  • Difficult: Community Hero Achievement (Silver)
  • Hardcore: Community Hero Achievement (Gold) + 20 days of Plus account (freely transferable to any game world)

 

None of these objectives are trivial, and they all call for a certain amount of activity and strategy. But they are also targets that players have often achieved … even without buying Gold or excessively using the video feature!

Whether you decide to take on this challenge is of course up to you. For us, it was important that those of you who try your best in Masters receive a nice additional reward and have objectives besides the individual player victory.

Have fun on your hunt for prestige! We can’t wait to see your success on the Masters game worlds!

No matter if you’re a hardcore veteran or a newbie, Masters 3 offers something for everyone. And anyone who’s looking for a challenge will be in their element here – whether on the game worlds, in Clash! or in pursuit of the prestige objectives.

Good luck!

Your Rail Nation Team

Fast Forward!

Dear players,
We are pleased to announce that the third round of Fast Forward – our 4x speed
event – is coming up!
After the incredible popularity of the first two rounds as well as quite a few requests for Fast Forward’s return, we have decided on 29th and 31st July! The following Fast Forward game worlds will start on these two dates:
For those of you who want to take part in Masters this year, no worries! Fast Forward will end shortly before this event begins.

During the first two rounds of Fast Forward, we recognised that the balancing only partially matches the high-speed setting.
As a result, we took the opportunity to improve and adjust some calculations for Fast Forward.

  • The prestige a player receives for city goods was weighted too heavily. Therefore, we have decreased the city prestige by 12.5%.
  • There was too much money in the game recently, which disrupted the economic cycle. To increase the scarcity of money as a resource, we lowered the base price for delivered goods by 12.5%. This applies to city and supply deliveries. The income for collected trainspotters is reduced by the same amount.
  • For the login bonus, the time to the mega bonus is decreased from 14 to 12 days. Since one round of Fast Forward lasts 24 days, all players will have the chance to get the mega bonus twice.

We hope you have lots of fun in the third round of Fast Forward,

Your Rail Nation Team

 

PS: Masters 3 Allstars starts on 28. August 2020. You need two stars to take part in the biggest competition of the year.

Don’t have two stars yet? Finish a round of Fast Forward in the top 100 and obtain your ticket to Masters 3 Allstars

The Rail Nation Summer Games

Dear players,

With many global events and sporting competitions being cancelled this year, we were thinking about how we can jump in to provide a contact-free event for everyone. Our answer is:

the Rail Nation Summer Games!

The Summer Games start on 7th July and if you play Rail Nation, you are already a participant! Well, at least passively. If you actually want to win, you probably have to do a bit more than that.
Until 28th July, you can compete in five different disciplines against all other players on your game world. These disciplines are:

Sprinting
Achieve the highest profit from a single transport.

Running
Achieve the highest hourly profit with trains.

Marathon
Accumulate as many transports as possible. In this case, a transport with a X-slot engine counts as X transports.

Jack of all trades
Succeed in the most competitions. Succeeding doesn’t necessarily mean you have to take first place. It just means that you have to complete the competition task in time as often as possible. City competitions are not included.

Teamwork
Help your association to acquire a worker successfully as often as possible.

 

The prize
In every category and every game world, the top three will win a prize:

  1. Rank: Community Hero Achievement (Gold)
  2. Rank: Community Hero Achievement (Silver)
  3. Rank: Community Hero Achievement (Bronze

 

The rules

  • You can participate on any game world and on as many game worlds as you want. However, you can only pick up a prize on one server. If you are eligible for prizes on multiple servers, you will receive it on the server where you are eligible for the highest number of prizes (no matter which ones). On the other game worlds, you will be ignored in the ranking.
  • You can win in multiple disciplines on one game world.
  • If your game world restarts between 7th – 28th July, only the second round counts for this event, not the previous one.
  • You do not have to register for this event.
  • The Summer Games end on 28th July at 14:00 UTC+2. Your final result in the event will be measured at that time. Due to technical reasons, a delay of a few seconds or minutes cannot be completely ruled out.
  • If your game world was already running before the Summer Games started, whatever you achieve until then IS INCLUDED in your final result. So, for example, if you already won competitions on that game world, they will contribute to your total number of won competitions at the end of the Summer Games.

Your Rail Nation Team

The Summer Plan for Rail Nation

Dear players,

We’d like to update you on our plans for Rail Nation over the coming months. If you’re in a hurry, here’s a quick summary of the main points:

  • On 7th July, the Rail Nation Summer Games are starting – a community event on all game worlds.
  • A new round of Fast Forward is starting directly afterwards on 29th and 31st July.
  • Shortly after the end of the Fast Forward game worlds, Masters is starting the third round on 28th August. The Clash! tournament will also be taking place again at the same time.
  • Our focus in development is on the technical quality of the game.
  • This means that other major projects will be put on hold for the time being, including the new scenario «Orient Express». For the time being, we want to limit ourselves to game content which involves less development.

Changes are always possible, but it was important for us to give you an overview now, so you can plan which events you’d like to participate in. In-depth information and final details on each of the events will follow in future blog posts.

Rail Nation Summer Games

Since the ultimate sporting event in Tokyo has now been postponed until next year, we are launching our own interpretation on all game worlds – naturally with disciplines adapted to Rail Nation. We will reveal more information about that in this blog on 6th July.

Fast Forward 3

Following the amazing popularity of the last two rounds, we have been looking for a suitable time to offer you a third round of high-paced fun with Fast Forward this summer. We have finally decided on 29th and 31st July. More details will be released in the blog.

Masters 3 and Clash!

The biggest tournament of the year is likewise entering its third round, straight after Fast Forward ends. This year, we will again offer the Rising Star game world for less experienced players as well as the Allstar game worlds (including qualification round) for pros. Like last year, Clash! will take place at the same time as an alternative tournament.

Technical quality and game content

Even more important than these events is the technical quality of the game. Some of these improvements have already been implemented in the background. For instance, we regularly had problems with load balancers on our game servers at the start of this year and were able to fix these issues a few months ago. The new shop is also one of the new technical changes we have introduced. Here, outdated technology often caused problems and limited us in development. That chapter is now closed. What’s more, we have expanded our team of developers and created the new role of Technical Director, who will help us to organise the game’s technical development.

Development is currently focused on a major update for HTML5, which fixes a range of bugs and will simplify development in the future.
The technical quality of the game provides the foundation for everything else that we do in Rail Nation. That’s why we have put major projects like Orient Express on hold for now to concentrate on what matters most at present: game quality. But we also understand that many players want more variety. For this reason, we will not neglect this aspect entirely and will continue to offer you events. On the one hand, this means popular events like Masters, Fast Forward and Origin Journey. On the other hand, there will be new ideas that allow us to make little adjustments to event game worlds that significantly change the gameplay. We’ll say more about that in the future.

Until the next blog post,

Your Rail Nation Team

American Dream Challenge!

Dear players,

The idea behind the American dream is all about putting in the hard work to move forward on the road to success, often competing with others who are doing the same.

Having revamped our USA scenario and introducing the new name «American Dream», we thought of a special challenge to allow you to live the American dream in Rail Nation. Of course, trying to win alone, with your city or with your association are valid ways to do that, but we wanted to add another challenge where you can make it to the top and receive a truly unique reward!

 

In short, the challenge is to win as many competitions as possible. If you win, you will not only receive a small amount of Gold, but also get a brand-new production series:

the legendary «Big Boy», probably the most famous American steam engine! This will be the only way to receive this unique production series for free! This production series can NOT be bought for 75 Gold or using a voucher! Don’t miss your chance!

But the American Dream scenario is not just about competing alone, it’s also about standing united against the opposing faction and leading your side to victory.

This is why we added two special rules to this challenge.

  1. East vs. West

In total, 20 players per American Dream game world can win the prize. However, it matters which side you play on. East or West? If you end up on the losing side, you have to be among the top five in the challenge ranking of your side to get the prize. If you play for the winning side, it’s enough to be among the top 15.

 

  1. Sharing is caring

Even when competing with everyone else, you can still assist your friends. When you register for the American Dream Challenge, you can name up to five of your friends who, if you end up winning the challenge, will get the prize as well if they play on the same server! Do you want to enter a pact with your friends and name each other? Or do you prefer to coordinate with your friends and make sure you name as many people as possible to receive the Big Boy? Your choice! Either way, if you end up winning, your friends (or maybe a random stranger?) will surely appreciate that you named them.

 

Does that sound interesting? So, here’s what you need to do and consider:

  • If you want to participate in the American Dream Challenge, register HERE.
  • Registrations for the challenge will be closed on the 3rd July 2020.
  • The prize is the «Big Boy» production series and 150 Gold.
  • Only complete and valid registrations will be considered.
  • The goal of the challenge is to win as many competitions as possible. You will only compete against players who also registered for the event. Non-registered players are not considered for the top 15 or top five and cannot win the prize.
  • If you play on the winning side, you have to be among the top 15 on your side. If your side ends up losing, you have to be among the top five on your side.
  • You have to win at least one competition to qualify for the prize.
  • You can only register for the challenge once and only participate on one server.
  • You can name up to five other players when registering for the event. If you are among the winners of the challenge of your server, they will also get the prize if they play on the same server.
  • The prize will be awarded to your account within 30 days after your game world has finished.
  • Please make sure to spell your name and those of your friends correctly. Only registrations with correctly spelled and existing usernames can be considered.

 

 

May the best, and their friends, win!

 

Your Rail Nation Team

Adam’s Trade Route

Dear players,

To celebrate the renaming of the USA scenario to «American Dream», as well as its redesign, we have prepared a special community event for you all. You can win our new «Community Hero» achievement in silver as well as one of our new and exclusive Rail Nation – American Dream t-shirts. It just takes a little intuition and savvy.

Help Adam make it big in the USA and live the American dream!

You can find more information HERE.

 

And that’s not all! Next week, when the first servers in the new design start, there’ll be another event here on the blog where you can win exclusive prizes. Watch this space!

Your Rail Nation Team

Rail Nation – American Dream

 


The USA scenario will soon be Rail Nation – American Dream. New name, new design, familiar game play!
Become a successful manager in the land of endless opportunity in Rail Nation – American Dream and support one of two duelling factions in the huge battle between East and West! A hundred and fifty trains from all around the world await you, including 30 realistic American models. This scenario is all about delivering goods, without any passenger transports. Discover 50 authentic cities and write your own success story!

 

What awaits you on the new servers?

 

More trophies!

 If you earn 50,000 prestige on one of the American Dream servers, you will receive the new «American Tycoon» achievement.

 

Endgame enhancements

A number of minor balancing adjustments have been made to create more excitement in the endgame. This includes the faction points a megacity receives when it wins the endgame; they have been increased from 2,000 to 5,000 points. What’s more, players who belong to the winning faction will pick up 20,000 prestige rather than 10,000. The general prestige rewards for each conquered city have been reduced from 100 % to 50 %.

 

What else can you look forward to?

 

Take part in the two community events and win fantastic prizes, like the exclusive «Big Boy» production series or unique T-shirts in the new Rail Nation – American Dream style!
More information will follow in the next blog update.

 

Server starts

When does Rail Nation – American Dream start? Check out here:

 

 

 

 

 

Fast Forward – Round 2

We’re here for you. While the world out there is standing still, we want to continue to provide entertainment and distraction for these perhaps boring times stuck at home, with little to no contact with others.

In the last few weeks, we received a lot of positive feedback about our Fast Forward game worlds at 4x speed. Originally, we didn’t want to restart them right away. But because of your fantastic feedback and the current situation, we’re going to start a second round of Fast Forward on 11th April – our #stayhome game worlds.

For those among you who have not yet played Fast Forward, you now have the chance to experience this 4x speed event. If you’re already participating in the first round, this could be your chance to optimise your tactics.

Of course, we won’t let you start empty-handed. Using the voucher code FAST-FORWARD-2 , you can get a free package worth €10 on every Fast Forward game world. The package contains:

  • 100 Gold
  • 10 days’ Plus Account
  • 1 x bonus engine upgrade voucher
  • 10 x mechanic vouchers
  • 10 x boost vouchers

 

  • Only valid on Fast Forward 2 game worlds
  • Valid until the 30th April
  • Only usable once per player
  • Only for browser and Android, not available on Apple devices

For those of you who like to play competitively, we have a special challenge this time: The top 10 players on each server of the second round of Fast Forward will receive the gold version of our brand new «Community Hero» achievement and the server winner will even receive the platinum version.

Since the second round of Fast Forward was not planned and is a spontaneous response to the coronavirus pandemic, we sadly cannot activate pre-registration. We still hope the second round of Fast Forward will bring you joy in these extraordinary times.

You can check when the servers start here:

 

FAQs

Why are some game worlds missing this time?

That’s because some of the game worlds had relatively few players. While those numbers are still okay, a second round usually has lower numbers and will lead to player numbers that can cause problems with gameplay.

Won’t another event slow down your work on HTML5?

No. When we thought about how we can offer entertainment during the coronavirus pandemic without putting a burden on our developers, we specifically chose Fast Forward since repeating this event does not require any development or testing. That’s also the reason why Fast Forward 2 will still run on Flash. This way, we don’t have to test another version of the game mode right now and our developers can continue to focus on HTML5.

What if the second round is even more popular and too many players register on the game worlds?

All our game worlds have a limit of 10,000 registrations to prevent overcrowded cities and any performance problems caused. Should too many players be interested in playing the second round of Fast Forward, another international game world is ready to be started on demand.

My country or language is not among the announced game worlds. Does this mean I can’t play Fast Forward?

No. On the international game worlds all languages are available and allowed. While we recommend English for international communication, every other language is welcome too. Please respect that we have players from all over the world with completely different languages skills. Not everyone will speak your language or English. Please stay respectful, even if communication is a challenge. This is especially important, given the hard times many people are going through right now.

The HTML5 update is here!

Dear players,

We’re happy to announce that a giant milestone in the history of Rail Nation will soon be achieved: the switch from Flash to HTML5!
The complete switch to HTML5 not only secures the future of Rail Nation but also allows us to focus on this version of the game, instead of having to continue developing the game in both Flash and HTML5 simultaneously.

We also want to thank all the players who assisted us with testing this important change in the last weeks and months. Of course, we’ll continue to work on fixing any remaining bugs or problems.

During the development of HTML5, we also gathered quite a collection of bug fixes and smaller improvements, among them an increase in the museum capacity, balancing changes for landmarks and an improved track design.

You can check the exact roll-out schedule and the extensive changelog HERE.

Just like in recent weeks on the first two live game worlds with HTML5, our focus remains on providing you with frequent updates and fixing remaining bugs quickly.

For us, it’s also important, especially in these unusual times, to provide you with entertainment, but without distracting our developers from their main goal: game quality.
You can read more about how we plan to do this in an upcoming blog post.

Until then…

Your Rail Nation Team

Corona and Rail Nation: Take Care

Dear players,

with the Corona pandemic spreading in all parts of the world and more and more countries closing borders, cancelling public events or even imposing a curfew, we all have to adapt to this new reality and take care of ourselves and each other. This pandemic touches most of our lives in some way and we hope you stay healthy and wish you and your loved ones a quick recovery if you are already affected.

As gamers, we all share a hobby that is luckily not affected by the Corona pandemic. In these unusual times where we might have to spend a long time at home, games are a form of entertainment that remains available and we are still able to keep up the social contacts to our online friends. With people having to stay at home, boredom and loneliness can become a challenge for many people and games can help to reduce those problems.

This is why, after the rapid spread of  the virus and the lock down in Italy, we wanted to support our Italian players who have to stay at home right now and sent them a bonus code for 500 gold and 14 days of Plus Account last Friday.

Now, a few days later, the situation has changed and more countries will face similar situations as Italy.

This is why we decided to expand this initiative to everyone and hope that this makes the lives of all players at least a little bit easier.
Starting immediately, you can use the bonus code „TAKE-CARE“ to receive 500 Gold and 14 days of Plus Account on one game world of your choice.

Here are the details:

  • Bonuscode: TAKE-CARE
  • Yes, upper case spelling and the „-„ are important.
  • When you copy the code, please make sure to check you didn’t also copy an empty space…or just type it manually
  • The code can only be used in the browser and on Android devices.
  • The code can only be used once per account, i.e. on only one game world per player
  • The code is valid until the 30th of June 2020.
  • The code needs to be entered in the shop, as seen here:

We hope you all take care and we wish you all the best in these troubled times.

Your Rail Nation Team

 

PS: Due to doing this rather quickly, this blog post is currently not available in any other languages. Our apologies for that.

Rail Nation – Fast Forward: Experience the new 4x speed!

Do you find normal game worlds too long? Even express servers aren’t fast enough for you? Then we now have the speedy alternative!

On our completely unprecedented Classic 4x-speed servers, you can play the quickest Rail Nation round of all time. In just four days you’ll already have completed the first era, you can collect bonuses in much shorter intervals, a competition takes place every 1.5 hours and the endgame starts only after 24 days! Want a quick round of Rail Nation before you go on vacation? Fancy experiencing a short but intense game round with familiar gameplay yet all-new speed, in addition to your usual game world? How about earning new achievements? No problem!

All this and more awaits you on the Fast Forward game worlds,  where the speed dial is cranked up to 400%! You’ll never get bored!

Fast Forward will arrive on March 9 and the following game worlds will start within a week:

Play Rail  Nation now!

FAQs

How long does a 4x-speed round take?

Since each era lasts just four days, depending on the length of the endgame the entire round will take about 26 days!

Hang on! Four days per era isn’t actually four times as fast!

That’s right, you’ve caught us. Strictly speaking, it’s 3.5 times faster and we rounded up. But 3.5x speed simply doesn’t sound as good. Anyway, actual 4x speed would mean every second era change would happen in the middle of the night.

Will the Fast Forward game worlds run permanently?

Nope. Each game world for this event will only run for one round.

I don’t have any time in March. Will Fast Forward return again some time in the future?

We’re not able to answer that with any certainty right now. Just like with every event server, there’s always a chance there might be a second round at some point in the future.

Our plans for Rail Nation in 2020

Dear players,

To mark our 7th birthday, we’d like to give you an exclusive glimpse at some (!) of the things we have planned for Rail Nation in 2020.
A very important, technical change has been in the works for a while:

Porting Rail Nation to HTML5!

The switch from Flash to HTML5 is a huge undertaking that we’ve been working on for quite some time and we hope to be finished as soon as possible this year. The browser version of Rail Nation will be ported first, followed by the apps for Android and iOS. As soon as this step is completed, our developers will finally be able to take care of other things – like one of our key goals for 2020:

Quality care updates!

Once we’ve implemented HTML5 porting, we intend to use our freed-up time and resources to deliver more updates, bug fixes, small features and improvements for you all this year. On the one hand, we want to implement a few things that have been on our list for a long time now. On the other, we’d also like to respond to current requests from the community.

Masters 3 and more!

Masters 2 was hugely popular last year and achieved a number of records, including the shortest endgame of all time as well as the highest percentage of players who were active for the full round.
Masters will therefore continue in its third round and in a similar format in the first half of the year. So, you still have time to earn Stars for the Allstars game world!

Of course, we realise that the Masters game worlds are not for everyone; that’s why we will also be offering an alternative programme with Clash! just like last year.

And there’s more! In addition to Masters 3, we may also release more event scenarios for a limited time. More details on that will follow over the year!

If all that’s not enough for you, you can also look forward to the following:

 The new «Orient Express» scenario!

While our last scenario Origin Journey was designed more for players who prefer the familiar gameplay in a new setting, Orient Express will call for completely new thinking and novel strategies!
There’s no fixed date yet, but we’re roughly aiming for the end of the year at the moment. We’ll keep you updated with more insight into the new scenario as time goes on!

This should be enough to whet your appetite for now. We’ll gradually share more details about all of this and more news here in our blog. Watch this space!

We’re already excited for this year and we hope you are too!
Your Rail Nation Team

 

 

 

Birthday bonus code: LUCKY-NUMBER-7

Lucky Number 7 – Happy Birthday, Rail Nation

Dear players,

it’s time for presents since Rail Nation is close to celebrating its 7th birthday!
We are delighted to celebrate this happy occasion and we are thankful for all the players who have stayed with us or joined us in the last 7 years!
That’s why we want to give something back to the people who made all of this possible: You!
Here’s what we have planned:

  • On our birthday, 28th January, we will release a special code containing some gifts for everyone who uses it by 29th of February. The code will be shared on that day via the forum, email, Facebook and our blog.
  • What’s more, we will also share a preview for our plans for this year on 28th January in our blog. We have some exciting things prepared and can’t wait to talk about them!
  • And finally, if you can’t wait that long, we’ll also offer 7 little challenges as a countdown on our Facebook page, giving you the chance to win even more prizes. 7 items for 7 players on 7 days! The challenges start today!

No matter if you’re a veteran who has stayed with us for years or a new member of the Rail Nation family, we are excited to celebrate our birthday with you! We would also like to hear your story. How and when did you join RN and what is the most amazing thing you have ever experienced in your time here? Let us know on the forum or right here in the comments!

Your Rail Nation Team

The 2019 Winter Event

Ho, ho, ho … ahem … dear players!

We’re delighted to spread some winter cheer in the world of Rail Nation again this year. The Winter Event is back!

The Winter Event will be activated on all suitable servers for eight days from 12 December 2019 at 2 pm (CET). The game essentially works the same way as last year. Read the blog post on the topic again HERE.

For everyone who just wants to jump straight into it, let us at least tell you that once again you can win a range of prizes and our special event points (Diamonds).

Those of you who took part last time will probably remember that some players managed to exploit our system by working together, acting skillfully and going without sleep. This allowed them to earn astronomical amounts of Diamonds. We didn’t see this coming and it caused a number of problems. These issues have now been fixed, and even though expert skills and price monitoring are still important, it’s no longer possible to exploit this mechanic.

This year, we’ve again attempted to find a date on which as many servers can take part in the Winter Event as possible. We also wanted to make sure regions with just a few servers aren’t completely excluded. Additionally, we’re working on a solution so that we can offer catch-up dates for these kinds of events in the future. Since our developers currently have their hands full with HTML5 and also need to make preparations to enable regular bug-fixing and improvement updates next year, unfortunately the option is not available for this year’s Winter Event. If you can’t participate in the Winter Event on your usual server, we recommend playing the event on another server. This way, you won’t miss out on the fun or the Diamonds!

 

FAQs:

What exactly are the balancing changes?

  • It’s now no longer possible to own more than 100 units of a certain resource or to exceed this limit with direct purchases. However, this is still possible with packages and random prizes.
  • Prices for resources will now change much more slowly.
  • A fee of one coin is charged when selling resources.
  • To make sure winning isn’t too dependent on chance, the starting value of the coins contained in the coin package has been reduced by 25 %.

If we still manage to win lots of Diamonds, can we keep them?

Yeah!

I don’t understand what the event is about. What do I have to do?

You can find an extensive explanation about the event HERE. What’s more, the event will be explained again in the game itself once it’s active.

Do I have to play along?

Nope. Although the event is available on most servers, you can simply ignore it if you don’t want to play or if the prizes aren’t important to you and you just want to keep playing Rail Nation.

Which servers will the event be on?

You can find a complete list of servers on which the event is active or inactive HERE.

What should I do if the Winter Event is not available on my server?

If you still want to play the event, we recommend simply moving to another server where the event is available. You can find a list of servers with the event HERE. Simply look for a server that appeals most to you.

When will the Winter Event end?

It ends after exactly eight days, so on 20 December 2019 at 2 pm (CET).

The Winter Event has just started and I’m shown an incorrect Diamond value in the winter market. What can I do?

The problem should go away if you reload the game.

I’ve met the requirements of a quest, but it doesn’t appear to count. What’s that about?

You probably started the quest at the wrong time. Remember that you can also see the quests for the next day. This allows you to prepare accordingly. But the quests can only be completed once they’re actually active.

It’s not yet 12 December and there’s already a new building in my train station. Was the event brought forward?

No, don’t worry. The winter market has a three-day build phase, unless the server hasn’t yet been started in these three days. The actual Winter Event begins on 12 December, as announced.

HTML5 – This is the current status

Dear players,

We’d like to give you a little update about the current status of the HTML5 version of the game.

For those of you who missed it: We’re switching from Flash to HTML5, since support for Flash will end next year.
A while ago, we already switched all Russian and German servers to HTML5 for a short period. During that time we noticed that, although the game was running smoothly for most, a few players still had significant performance problems with the new version of the game. That’s why we decided to switch back to Flash, while we polished HTML5 a bit more.

Today, we’re in the middle of doing just that and we want to explain what exactly this involves. The bug reports we received in our previous live test did not point to a specific singular cause, but were rather quite general performance issues.

Luckily, we identified an area with a lot of potential for performance improvements: the user interface (UI) elements.
Right now, the processes in the background when a UI element is moved or changed require a complete recalculation. Other UI elements that are connected to this element then need to be recalculated too. And, like a domino effect, others that are connected to those elements need be recalculated as well.
This chain of unnecessarily complicated recalculations can use up the entire CPU capacity for the browser tab and then lead to memory problems, resulting in performance issues.

Our developers are currently working on changing how these UI recalculations work. In simple words, if a UI element is changed, it checks which other elements need to be recalculated with it, instead of causing a chain of recalculating everything.
It’s quite a complex process to overhaul this, but we think it’s worth the effort. We can’t give you an exact date yet, but we at least wanted to provide a bit of insight into what exactly we’re doing for HTML5 right now.

 

We’re looking forward to entering this new era of Rail Nation and we’ll share further news with you as soon as we can.

 

Your Rail Nation Team

Accelerated Autumn: Origin Journey for the first time as an express server

Rail Nation – Origin Journey is returning to the tracks!

This time, as an express server due to popular demand from the many express fans among you. You are now finally able to experience the event scenario on the map of Germany, Austria and Switzerland at twice the speed!

Run the economy of the three countries at the heart of Europe and establish your railway empire.

Enjoy the familiar gameplay on the alternative map, transporting regional goods like Swiss watches, German beer and Austrian cakes.

And speaking of special features…

 

Each player who registers for this round of Rail Nation – Origin Journey in the first era will receive a very special train as an exclusive gift:

the Alstom Coradia iLint production series will be unlocked for free! This train is not only the world’s first hydrogen-powered engine, but also travels exclusively in Germany and was developed in cooperation with the German Aerospace Centre. 

What’s more: from the second day of the first era, each player will also receive additional login bonuses such as vouchers and lottery tickets, which will enable everyone to start this event server at high speed!

 

If you missed the first round of Rail Nation – Origin Journey, you can find the details from that initial round HERE, allowing you to quickly climb aboard and experience this express scenario that combines the familiar Classic gameplay with a new look.

 

This time, the following servers will be launched for Rail Nation – Origin Journey:

 

We’re looking forward to running the rails at full speed with you!

 

Your Rail Nation Team

Time for some classics!

Dear players,
We’re pleased to present two breath-taking production series!

01 Series Shinkansen – the classic production series for the Aten

We wish to introduce you to the new production series for the Aten of Era 5: the ‘0 Series Shinkansen’. It’s a true masterpiece of Japanese engineering and a real classic of Japanese railway history. It was manufactured between 1963 and 1986 in Japan. At that time, this train reached 220 km/h in regular operation. Nowadays, the maximum operating speed of the newest Shinkansen version is 320 km/h.

Shinkansen routes are completely separate from conventional railway lines. Consequently, the Shinkansen is not affected by slower local or freight trains.

 

The NS20 Camel – our familiar Hypnos in a spacious variant

The second new production series is the NS20 ‘Camel’, belonging to the Hypnos of Era 4. It was built as a train for the management of the Dutch railway.  Its striking appearance gave this train its curious name. The driver’s cabins are housed in two bumps in the roof, giving the passengers a panoramic view of the track from both the front and rear, while the driver looks over them. The train was soon named the ‘Camel’ for its bumps on the roof. This ageing model was in active service in the Netherlands until June 2019 and is now available to everyone in Rail Nation.

 

Do you like them? You’ll receive the Shinkansen for free when you log in to any Rail Nation game world from 25 September 2019.

The Camel will be available to you from the 28 September 2019.  They are both free only until 6 October 2019, so make sure you don’t miss them!

 

Your Rail Nation team

Rail Nation Masters 2

The biggest competition of the year

 

Welcome to the race track! Rail Nation Masters is the ultimate tournament, in which the best Rail Nation players from around the world compete to win amazing prizes and real trophies. The tournament is played in multilingual game worlds with Classic Express, i. e. the Classic scenario at double the speed. How does it work? To make sure there is something for every player, this year we have a wide range of game options.

 

International championship and gleaming trophies

In Masters 2: Allstars, each player with two or more stars in their career has the chance to prove themselves in one of three qualification game worlds, which begin on the 30th of August 2019. If these aren’t enough, up to two more game worlds will be opened. The best 2,500 players − as well as the players from the top ten associations who don’t rank among the top 2,500 individual players − will qualify for the final round.

The final round starts directly after the qualification rounds, on the 25th of October. Here too, players will aim for victory in a Classic Express game world. At the end, the best players and associations will receive a massive amount of Rail Nation Gold, while the members of the best association will earn a real medal, and the winner of Rail Nation Masters 2 will be awarded with an original Rail Nation trophy.

But that’s not all! Anyone can join Masters 2: Rising Stars, even if they have only one star in their career − or none at all. In this case, the competition gets going straight away without a qualification round, starting on the 13th of September. However, it’s first come, first served, as registrations will be limited to a maximum of 3,500(might be changed, depending on demand). Players of Masters 2: Rising Stars likewise compete in multilingual game worlds with the Classic Express scenario. And Gold, real medals and an original trophy are also up for grabs for the winners here.

 

Community challenges and a new round of Clash!

In addition to the competition game worlds of Masters 2, there are a number of community challenges for all players.

But we don’t want to reveal all the details just yet. What we can say is this: the winners of the challenges can expect valuable bonuses – not just for Masters 2: Allstars and Rising Stars, but also for all other Rail Nation game worlds. We can also promise that overcoming these tricky challenges will make quite a few heads spin! So, they’re only something for the brightest minds among you!

More information about the community challenges can be found HERE.

And another thing: Rail Nation Clash! is returning. From the 30th of August to the 3rd of October, you can compete against each other again in thrilling one-on-one-on-one races. Like last time, in Masters 2: Clash! you’ll face two opponents on a triangular map. Navigate from industry to industry, collect goods and destroy your rivals’ routes. Whoever is the first to successfully collect ten goods wins. Once again, unique achievements can be won and the winner of the tournament will pick up a real Rail Nation trophy!
A special schedule applies to Clash!, so check it out HERE.

Fun, thrills and the chance to be crowned the best Rail Nation player in the whole world. There’s something for everyone in Rail Nation Masters 2!

All the details, participation conditions, information on the prizes up for grabs, FAQs, an explanation of the qualification round, dates and much more can be found on the information page in the Lobby.

 

The new Lobby is here!

Dear players,

we already received quite a lot of feedback about the new Lobby. If you haven’t shared your opinion, we invite you to do so in the discussion threads on the forum. We would be very happy to hear your thoughts!

Also don’t forget to redeem your voucher code «LOBBY-RELAUNCH-NOW» in the Shop on any gameworl